Un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman. Ce ar putea să facă în corp, potrivit experților

Un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman, spre uimire experților care l-au identificat prima dată.

Publicat: 19 aprilie 2023, 14:04

La începutul anului 2020, experții au identificat o formă unică de comunicare celulară, ce are loc în creierul uman. Aceasta a fost prima dată când semnalul a fost găsit. Indică faptul că creierul uman poate fi și mai puternic decât realizăm.

Experți din Germania și Grecia au anunțat mecanismul, în celulele din cortez. Acestea produc un semnal gradual, scrie Science Alert.

Semnalul ar putea oferi neuronilor individuali o altă cale de a realiza funcțiile logice.

Un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman

Prin măsurarea activității electrice din secțiuni ale țesutului pacienților epileptici, înlăturat în timpul operației, experții au analizat structura cu ajutorul microscopiei fluorescente. Neurologii au descoperit că celule individuale din cortex folosesc nu doar ioni de sodiu pentru a funcționa, ci și calciu.

Astfel, un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman. Combinația dintre ionii încărcați pozitiv a dus la unde care nu au mai fost identificate până atunci.

Creierul uman a fost asemănat adesea cu un computer. Deși analogia are propriile limitări, îndeplinirea anumitor sarcini are câteva principii de bază comune. În cazul neuronilor, semnalul se află în forma undelor de deschidere și închidere a canalelor care schimbă particulele încărcate, precum sodiu și potasiu. În acest proces sunt implicate dentritele.

„Dentritele se află la baza înțelegerii creierului pentru că se află în centrul a ceea ce determină puterea computațională a neuronilor,” a declarat Matthew Larkum, neurocercetător din cadrul Universității Humboldt.

Dentritele au fost asemănate cu un semafor în creier. Dacă semnalul e îndeajuns de semnificativ, atunci poate trece prin alți neuroni, care pot bloca sau transmite mesajul mai departe. Acum, un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman poate oferi mai multe informații despre modul în care funcționează acest organ.

Află și cum dulciurile și alimentele grase pot schimba creierul uman.

Procesul complex poate fi observat mai bine în cortexul cerebral. Straturile 2 și 3 sunt deosebit de groase, pline de ramuri care permit realizarea funcțiilor pe care le asociem cu senzații, gânduri și controlul motor. Acesta e țesutul pe care l-au studiat experții.

Experții au testat și țesutul pacienților care nu aveau epilepsie

Pentru a se asigura că acesta nu e un efect particular al oamenilor care au epilepsie, experții au verificat rezultatele și pe mostre extrase din tumori cerebrale. Experții au realizat și experimente pe șobolani. În acest caz, tipurile de semnale observate erau foarte diferite de cele observate în cazul celulelor umane.

În experimente, experții au observat că blocarea canalului bazat pe sodiu nu a avut niciun efect. În schimb, blocarea celui bazat pe calciu a oprit semnalul. După ce un semnal nemaivăzut a fost descoperit în creierul uman, specialiștii au observat și că unii neuroni individuali pot permite trecerea unui semnal doar atunci când un alt semnal e procesat într-un fel specific.

Recent, experții au creat un „computer viu” cu 80.000 de celule din creierul șoarecilor.

Sunt necesare mai multe studii pentru a vedea dacă acest semnal apare în cazul tuturor tipurilor de neuroni, într-un sistem viu. În plus, experții trebuie să determine dacă acest semnal poate fi găsit doar în cazul oamenilor. Sau dacă există mecanisme similare și în cazul altor viețuitoare.

Bărbat cu barbă roșcată care doarme cu un ursuleț în brațe. Experții cred că o nouă tehnologie poate să ajute oamenii să slăbească în timp ce dorm