Cercetătorii australieni au făcut o descoperire în tratamentul leucemiei. Medicina ar putea fi transformată în anii ce urmează

Cercetătorii australieni au făcut o descoperire în tratamentul leucemiei. Conform acestora domeniul medicinei ar putea fi revoluționat în anii ce urmează. Rezultatele sunt o reușită a echipei de cercetători de la Universitatea Națională Australiană și Centrul Oncologic Peter MacCallum.

Publicat: 4 octombrie 2022, 6:25

Mai mulți cercetători australieni au anunțat că au înregistrat un progres remarcabil în ceea ce privește tratamentul pentru un anumit tip de leucemie. Cercetările s-au desfășurat pentru tratamentul leucemiei acute mieloidă, un tip de cancer agresiv al sângelui care este foarte greu de detectat de către sistemul imunitar.

Cercetătorii australieni au făcut o descoperire în tratamentul leucemiei

Cercetătorii au avut doar motive de bucurie. Aceștia au descoperit cum pot inhiba o proteină, cunoscută sub denumirea de MHC clasa II, astfel încât celulele canceroase să fie detectate mai ușor. Echipa cercetătorilor de la Universitatea Națională Australiană a privit rezultatele cu optimism și speranță.

Descoperirile lor ar putea permite dezvoltarea unui tratament. Astfel, ar putea ajunge pe piață medicamente care să reactiveze proteinele afectate, permițând în acest fel sistemului imunitar să detecteze și să elimine la tip din corp acest tip de cancer, relatează Agerpres.ro.

Pentru realizarea studiilor au fost nevoie de mai multe luni de cercetări. Totodată s-a folosit tehnologie de ultimă oră pentru a se putea edita genele CRISPER. Cercetătorii au aflat că grupul de proteinei CtBP este responsabil pentru dezactivarea MHC clasa II, în cazul leucemiei acute mieloidă.

Mai bine de 9000 de australieni sunt diagnosticați anual cu această boală greu de detectat. Cercetătorii au vorbit recent și despre sitemul anticancer care se găsește chiar în celulele umane. Descoperirea acestora ar putea ajuta, într-o oarecare măsură, la combaterea bolii.

Ce declarații au făcut cercetătorii australieni despre descoperirea lor

Cercetătorii australieni consideră că în anii ce urmează vor putea dezvolta medicamente pentru reactivarea proteinei care permite sistemului imunitar să detecteze tipul de leucemie pe care l-au studiat. Aceștia spun că au descoperit cum să inhibe complexul CtBP prin utilizarea medicamentelor specifice restabiliriii nivelului de MHCclasa II.

În felul acesta, cercetătorii au aflat cu să crească capacitatea sistemului imunitar de a distruge celulele canceroase. Boala LAM este frecventă în rândul populației din întreaga lume. Aceasta apare în special la persoanele care au peste 60 de ani.

Din nefericire cea mai mare parte a pacienților diagnosticați se sting din viață într-un timp relativ scurt de la aflarea bolii. Medicii reușesc cu greu să pună un diagnostic din timp al acestei boli care este foarte greu de detectat. Până în prezent, cea mai eficientă metodă de tratare a acestei boli a fost transplantul de măduvă osoasă.

Totuși, studiile arată că boala poate recidiva în peste 50 % din cazurile care au trecut printr-un transplant. Specialiștii spun că această descoperire ar putea ajuta inclusiv la tratarea altor tipuri de cancer. Specialiștii speră ca descoperirile lor să îmbunătățească eficiența imunoterapiei, în special în cazurile tipurilor agresive de cancer. Mai multe studii în acest sens sunt necesare.

Cu toate acestea, specialiștii sunt optimiști cu rezultatele pe care le-au obținut până în prezent și fac previziuni pentru viitorul apropiat în ceea ce privește un potențial medicament.

Tunel din aur, cu hieroglife, din Valea Regilor, Egipt. Arheologii care căutau mormântul Cleopatrei au descoperit un tunel miracol