Apetitul bărbaților crește când stau la plajă, potrivit experților. Ce se întâmplă în cazul femeilor

Apetitul bărbaților crește când stau la plajă, potrivit unui studiu realizat de experți din cadrul Universității din Tel Aviv. Potrivit acestora, femeile nu prezintă aceeași reacție.

Publicat: 20 iulie 2022, 16:43

Se pare că expunerea la soare ar crește apetitul bărbaților, dar nu și pe cel al femeilor, susține un studiu recent. Cercetarea a scos în evidență diferențele dintre bărbați și femei, din punct de vedere al activării mecanismului metabolic.

Experții au explicat că în cazul masculilor mai multor specii (animale și oameni), expunerea la soare activează o proteină numită p53, pentru a repara daunele ADN produse la nivelul pielii, potrivit NeuroScience News

Activarea p53 trimite un semnal corpului de a produce un hormon numit grelină. Acesta stimulează apetitul.

Apetitul bărbaților crește când stau la plajă, potrivit experților

În cazul femeilor, hormonul estrogen blochează interacțiunea dintre p53 și grelină. Ca urmare, nu e stimulat apetitul lor dacă se expun la soare. Studiul a fost publicat în prestigiosul jurnal Nature Metabolism.

În cazul bărbaţilor, expunerea la soare activează o proteină care semnalizează organismului să producă un hormon ce stimulează pofta de mâncare, scrie AGERPRES. Ca urmare, apetitul bărbaților crește când stau la plajă.

Studiul, realizat la Universitatea din Tel Aviv, identifică diferenţele dintre bărbaţi şi femei în ceea ce priveşte activarea mecanismului metabolic. Activarea proteinei p53 semnalează organismului să producă un hormon denumit grelină. Aceasta stimulează la rândul său pofta de mâncare. În cazul femeilor, hormonul estrogen blochează interacţiunea dintre p53 şi grelină. În consecinţă, nu apare o senzaţie de foame neobişnuită după expunerea la soare.

Studiul a fost coordonat de profesorul Carmit Levy şi de studentul doctorand Shivang Parikh de la Departamentul de Genetică Umană şi Biochimie al Facultăţii de medicină Sackler din cadrul Universităţii din Tel Aviv. Acest studiu a fost desfăşurat în colaborare cu numeroşi cercetători, atât din Israel cât şi din alte părţi ale lumii.

În urma studiului, experții au concluzionat că apetitul bărbaților crește când stau la plajă.

Cercetarea se bazează pe date epidemiologice colectate în cadrul unui studiu cu durata de un an. Aceasta s-a concentrat asupra obiceiurilor alimentare ale unui număr de aproximativ 3.000 de israelieni, bărbaţi şi femei. Datele au fost combinate cu rezultatele unui studiu genetic desfăşurat pe animale de laborator.

Fenomenul a fost observat și în cazul animalelor

Concluziile au identificat pielea ca un regulator primar pentru energie şi apetit (metabolism), atât în cazul animalelor de laborator, cât şi al oamenilor.

Cercetătorii explică faptul că există o diferenţă metabolică uriaşă între bărbaţi şi femei. Aceasta le influenţează atât sănătatea cât şi comportamentul. Apetitul bărbaților crește când stau la plajă, ceea ce duce la această diferență metabolică dintre sexe.

„Studiul nostru este prima cercetare medicală care ţine cont de gen ce a fost desfăşurată vreodată cu privire la expunerea UV. Și, pentru prima oară, conexiunea moleculară dintre expunerea UV şi pofta de mâncare a fost descifrată. Studiile medicale care ţin cont de gen sunt deosebit de complexe, fiind nevoie de dublul numărului de participanţi pentru a putea identifica diferenţe semnificative din punct de vedere statistic,” a declarat prof. Carmit Levy.

Află cum și-a „păcălit” Google angajații să slăbească – trucurile pe care le poate folosi oricine.

„În calitate de fiinţe umane, am renunţat la blană şi, în consecinţă, pielea noastră, cel mai mare organ al corpului, este expusă la semnale din mediu,” a continuat prof. Levy. „Proteina p53, care se găseşte în piele, repară ADN-ul afectat de expunerea la soare, dar are şi o altă funcţie. Îi semnalizează organismului că iarna s-a încheiat pentru a ieşi la soare, probabil în pregătire pentru sezonul de împerechere. Rezultatele noastre oferă o bază încurajatoare pentru alte cercetări, atât asupra metabolismului uman cât şi asupra unor terapii pe bază de UV împotriva unor boli metabolice şi tulburări ale apetitului alimentar.”

Femeie care stă în pat și se uită în telefon. Experții au dezvăluit recent de ce nu trebuie să folosești telefonul în pat