Experții au descoperit un oraș pierdut legendar. Ce animale inedite se ascund în el

În cadrul unei expediții în jungla din Honduras, experții au descoperit un oraș pierdut, legendarul Oraș al Zeului Maimuță, numit și Orașul Alb.

Publicat: 18 aprilie 2022, 15:45 / Actualizat: 18 aprilie 2022, 16:46

Expediția, ce a avut loc în anul 2015, a dus la descoperirea Orașului Alb, o așezare ce a fost căutate de secole. Civilizația locală a fost una dintre cele mai dezvoltate din zonă, înainte să dispară.

Spre deosebire de Maya, civilizația care ar fi construit Ciudad Blanca nu a fost studiată în detaliu. De fapt, experții știu atât de puține lucruri despre ea încât nici nu i-au oferit un nume până acum, potrivit National Geographic.

Dincolo de numeroasele artefacte găsite – ce au rămas neatinse de când a fost abandonat orașul – specialiștii au descoperit și 3 specii, ce erau considerate dispărute, scrie Snopes

Experții au descoperit un oraș pierdut legendar

Ruinele au fost identificate inițial în mai 2012, în timpul unei analize aeriene a regiunii La Mosquitia. Aceasta e formată din mlaștini, râuri și munți și reprezintă una dintre zonele cel mai puțin cercetare din lume.

Timp de mai bine de un secol, exploratorii au încercat să descopere așezarea. Din 1920, au fost organizate mai multe expediții pentru descoperirea Ciudad Blanca. Una dintre cele mai cunoscute a fost organizată de Theodore Morde, în 1940. El a susținut că a găsit, printre altele, o statuie cu un zeu maimuță. Morde a refuzat, însă, să spună unde s-ar fi aflat situl (dacă l-a găsit, într-adevăr), așa că acesta nu a fost identificat după moartea sa timp de zeci de ani.

În 2015, a fost organizată altă expediție, în cadrul căruia experții au descoperit un oraș pierdut legendar, potrivit Live Science

Află care sunt cele mai vechi orașe din lume care sunt locuite și astăzi.

Arheologii au descoperit, printre altele, piețe complexe și o piramidă de pământ. Civilizația care a construit așezarea s-ar fi dezvoltat în zonă în urmă cu mii de ani. În plus, specialiștii au descoperit și sculpturi din piatră. Acestea nu ar mai fi fost atinse de oameni de când a fost abandonat orașul.

Experții au descoperit Ciudad Blanca, un oraș pierdut legendar, ce se află în La Mosquitia. Aceasta întinde pe o suprafață de 3.500 kilometri pătrați. Zona e în pericol, însă, din cauza braconajului și a defrișărilor.

Specialiștii au descoperit specii considerate dispărute, în Orașul Alb din Honduras

Recent, experții au descoperit nu doar Ciudad Blanca, un oraș pierdut legendar, ci și speciile inedite care locuiesc în el și în jurul lui, potrivit Snopes.

Printre acestea se numără și 3 specii considerate dispărute, într-o descoperire „uimitoare”, potrivit experților.

Printre acestea se numără cărăbușul tigru (Odontochilla nicaraguense), ce a fost observat în trecut doar în Nicaragua. Șarpele Rhinobothryum bovallii, ce trăiește doar în păduri vechi, a fost găsit în Ciudad Blanca. Specia era considerată dispărută din 1965.

Află care e acum cel mai scump oraș din lume.

În plus, a fost observat și liliacul Phylloderma stenops, ce a fost văzut ultima dată în 1942.

Dincolo de speciile considerate dispărute, specialiștii au identificat și alte sute de specii rare în zonă. Printre acestea se numără 183 de specii de plante, 245 de specii de insecte, 200 de specii de păsări, 22 de specii de amfibieni și 35 de reptile. Au fost găsite și 60 de mamifere, printre care se numără și feline de mari dimensiuni.

Experții au tras un semnal de alarmă privind protejarea zonei, ce are o biodiversitate extraordinară.

Sarcofage din expoziția lui Tutankhamon, din aur, expuse în Spania. Recent, arheologii au descoperite alte mumii inedite în Egipt