Potrivit studiului Harvard, nu partea financiară e cea mai importantă când vine vorba de satisfacția pe care o simt angajații legată de munca lor. În schimb, alți factori joacă un rol mult mai important.
Care sunt cele mai „nefericite joburi” din lume. Un studiu Harvard de 85 a scos la iveală secretul satisfacției la muncă
Un studiu Harvard de 85 de ani a scos la iveală care sunt cele mai „nefericite joburi” din lume și ce elemente duc la un nivel mai mare de satisfacție la locul de muncă.
Robert Waldinger e profesor de psihiatrie în cadrul Harvard Medical School și directorul Harvard Study Of Adult Development. Acesta e unul dintre cele mai lungi studii din lume.
Cercetarea e axată pe studierea fericirii și echilibrului dintre muncă și viață personală, scrie The Economic Times.
Care sunt cele mai „nefericite joburi” din lume
Studiul a fost pornit în anul 1938. De atunci, echipa de cercetare a intervievat peste 700 de participanți, din întreaga lume, pentru a vedea cum gestionează echilibrul între muncă și viața personală și ce impact are acest proces asupra lor.
Cu ajutorul acestui studiu, experții au descoperit care sunt cele mai „nefericite joburi” din lume. Potrivit cercetării, se pare că acestea sunt slujbele în care oamenii muncesc singuri, fără contact uman.
Potrivit lui Waldinger, munca în echipă nu e necesară doar pentru productivitate, ce și pentru moralul angajaților.
Studiul a scos la iveală faptul că slujbele care necesită un contact redus sau inexistent cu oamenii și care nici nu oferă oportunitatea de a interacționa între colegi duc la cei mai nefericiți angajați.
„Dacă ești mai conectat cu oamenii, ești mai satisfăcut la job și lucrezi mai bine,” a declarat Waldinger.
De la debutul pandemiei Covid, telemunca a fost adoptată de numeroși angajați, mai ales în sectorul tech și al serviciilor online. De multe ori, angajații lucrează în izolare absolută față de colegi. Potrivit studiului Harvard, o astfel de atmosferă organizațională duce la cele mai „nefericite joburi” din lume.
Nu doar muncitorii izolați sunt vulnerabili atunci când vine vorba de satisfacția de la locul de muncă. Și angajații care lucrează în servicii, unde trebuie să interacționeze cu clienții furioși, sunt mai nefericiți. De multe ori, interacțiunea în astfel de slujbe e compusă, în mare parte, din astfel de incidente. Mulți angajați nu au oportunitatea să interacționeze pozitiv cu ceilalți colegi. Ca urmare, devin din ce în ce mai fericiți.
Cum poate fi combătută nefericirea de la birou
Potrivit experților, există mai multe metode prin care nivelul de satisfacție de la locul de muncă poate crește. Printre acestea se numără stabilirea unor legături mai puternice între colegi. Astfel, angajații pot lucra mai eficient și sunt și mai fericiți.
Și angajații își pot crește nivelul de satisfacție. Pot găsi colegi care au interese comune și pot participa la activități de socializare organizate de firme, ce lipsesc, de multe ori, la cele mai „nefericite joburi” din lume.
În plus, angajații pot să ceară ajutorul altor colegi și să fie și ei pregătiți să facă acest lucru pentru alții.
Află și ce e „demisia silențioasă” și de ce din ce în ce mai mulți angajați o folosesc.
Ideal e să găsești un joc unde trebuie să comunici și pe subiecte care nu au legătură cu jobul. Dacă managerul sau cultura organizațională pun munca în echipă în topul priorităților, atunci satisfacția la locul de muncă poate crește.
„Relațiile pozitive la muncă duc la un nivel mai mic de stres și mai puține zile în care venim supărați acasă,” a declarat Waldinger.