Threads a avut un succes record atunci când a fost lansată, din punct de vedere al numărului de nou utilizatori. În doar 5 zile, aplicația a atras 100 de milioane de utilizatori, în condițiile în care nu e disponibilă în teritorii precum țările UE.
Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatori. Ce a dezvăluit Mark Zuckerberg despre aplicație
Aplicația Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatorii zilnici, la aproape o săptămână de când a doborât un record pentru numărul de noi conturi de pe platformă.
Acest succes a atras atenția la nivel mondial, mai ales în contextul competiției cu Twitter, scrie Fortune.
Înainte de lansarea Threads, au existat rapoarte potrivit cărora Mark Zuckerberg voia să creeze o aplicație „capabilă să ucidă Twitter”, rețea de socializare rivală, deținută de Elon Musk.
Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatori
Potrivit unui studiu creat de SimilarWeb, un site care urmărește date online, numărul de utilizatori zilnici Threads a scăzut de la 49 de milioane la 23.6 milioane într-o săptămână. Ca urmare, deși mulți oameni s-au grăbit să își facă un cont pe această aplicație, nu o accesează în fiecare zi.
În acest context, Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatori. CEO-ul Meta, Mark Zuckerberg, a scris un mesaj pe platformă, prin care și-a prezentat viziunea optimistă pentru viitorul Threads.
„Creșterea inițială a fost record, dar cel mai important, zeci de milioane de persoane se întorc acum zilnic,” a scris Zuckerberg pe Threads. „Ne-a întrecut așteptările. Scopul pentru restul anului e să îmbunătățim elementele de bază și să reținem cât mai mulți utilizatori. Va dura ceva până ne vom stabiliza, dar după acel punct, vrem să ne concentrăm pe creșterea comunității. Am trecut prin acești pași de mai multe ori (FB, IG, Stories, Reels, etc.). Și am încredere că Threads se duce într-o direcție bună de asemenea.”
Cum Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatori, publicul său reprezintă aproximativ 22% din cel Twitter, ca mărime. Utilizarea zilnică medie de pe 7 iulie era de 21 de minute. Până pe 14 iulie, a scăzut la 6 minute.
„Threads nu are unele dintre opțiunile de bază. Și tot trebuie să ofere un motiv suficient de bun pentru a abandona Twitter. Sau să începi un nou obicei de socializare pe Threads,” susțin experții SimilarWeb.
De ce nu e disponibil Threads în Europa
În acest moment, aplicația Threads nu e disponibilă în țările UE. Se pare că motivul e „o incertitudine legată de reglementarea viitoare” pe care o poate introduce Digital Markets Act (DMA) în UE, potrivit lui Christine Pai, reprezentantă Meta.
DMA forțează companiile să evalueze modul în care va proteja utilizatorii înainte să lanseze un produs. Există însă un nivel ridicat de incertitudine legat de modul în care va funcționa legea. Întrebarea importantă e dacă această lege va avea un impact asupra design-ului aplicației. Utilizatorii Threads trebuie să aibă deja un cont Instagram.
Acesta a permis Threads să crească atât de mult în mai puțin de o săptămână. Chiar și așa, Threads ar fi pierdut deja jumătate din utilizatori.
Din acest motiv Threads nu funcționează în Europa momentan. Adam Mosseri, CEO-ul Instagram, a indicat că DMA ar juca un rol important în proiectele Meta în UE.
Meta și alți giganți tech au fost anunțați oficiali „gatekeepers” ce ar avea capacitatea de a influența piața. Companiile au la dispoziție 6 luni să se pregătească pentru eventualele măsuri pe care le va lua UE.