Tehnologia va putea schimba întreaga industrie. Google susține că vrea să creeze parteneriate cu firme media pentru ca instrumentul să fie folosit în redacții. Astfel de unelte îngrijorează experții, însă, pentru că pot înlocui angajații.
Google testează un instrument cu inteligență artificială care ar putea schimba jurnalismul pentru totdeauna. Ce poate face programul
Google testează un instrument cu inteligență artificială, ce ar putea genera articole și titluri pentru cei care lucrează în jurnalism.
„Scopul nostru e să oferim jurnaliștilor opțiunea de a folosi aceste noi tehnologii într-un mod care le îmbunătățește munca și productivitatea,” a declarat un reprezentant Google. „Așa cum oferim și unelte ajutătoare pentru utilizatorii Gmail și Google Docs.”
În interiorul Google, se pare că proiectul poartă numele de Genesis, scrie CNN. Google deja a abordat companii media precum The Times și The Washington Post pentru a colabora pe acest proiect.
Google testează un instrument cu inteligență artificială care ar putea schimba jurnalismul pentru totdeauna
Google dezvoltă un nou instrument de inteligenţă artificială (IA) pentru a-i ajuta pe jurnalişti în scrierea articolelor, în parteneriat cu mai multe nume mari din presă, a confirmat gigantul internetului, potrivit AFP, scrie AGERPRES.
New York Times a dezvăluit recent informaţia. Publicația a precizat că face parte din mass-media implicate, alături de Washington Post, Wall Street Journal şi de alte companii. Cu ajutorul lor, Google testează un instrument cu inteligență artificială ce poate schimba întreaga industrie.
„Suntem într-o fază de explorare a ideilor pentru a oferi instrumente de inteligenţă artificială care să-i ajute pe jurnalişti în munca lor,” a declarat un purtător de cuvânt al Google.
„Aceste instrumente nu sunt concepute pentru – şi nu pot – înlocui rolul esenţial jucat de jurnalişti în colectarea şi verificarea informaţiilor şi în redactarea articolelor,” a adăugat acesta.
Ideea este de a concepe funcţii de asistenţă la scriere similare celor din Gmail sau Google Docs. Acestea ar fi însă specifice pentru jurnalişti. Printre ele se numără propunerea de diferite titluri sau stiluri de scriere. Google testează acum un instrument ce poate schimba complet industria.
Proiectul Google poartă denumirea de Genesis
Potrivit New York Times, directorii din domeniul mass-media au descris proiectul Google, denumit la nivel intern „Genesis”, drept „perturbant”.
OpenAI, start-up-ul californian care a creat ChatGPT, a semnat, de asemenea, recent acorduri cu organizaţii media.
Compania avidă de date, necesare pentru a-şi antrena modelele lingvistice, a obţinut, printre altele, permisiunea de a utiliza arhivele agenţiei americane de presă Associated Press (AP) începând din 1985. Acum, Google testează un nou instrument ce poate schimba jurnalismul.
În schimb, AP va avea acces la „tehnologia OpenAI şi la expertiza sa”. Cele două companii au dezvăluit parteneriatul recent.
Recent, OpenAI a dezvăluit GPT-4, cel mai nou model al sistemului. Potrivit OpenAI, tehnologia actualizată ar fi obținut notă de trecere pentru un examen de barou simulat. GPT-4 ar fi obținut un scor în primii 10%. Versiunea precedentă, GPT-3.5, a avut un scor în ultimii 10% la același examen.
GPT-4 e de sute de ori mai puternic decât ChatGPT. Poate citi, analiza și genera până la 25.000 de cuvinte. Poate scrie cod în principalele limbaje de programare, susține OpenAI. Astfel de reușite îngrijorează experții, ce se tem că numeroase joburi vor dispărea.