Într-un nou proces pornit de Comisia de Comerț Federală din SUA (FTC), Adobe ar fi prioritizat profitul și ar fi ignorat plângerile utilizatorilor timp de mai mulți ani. Utilizatorii au avut probleme în anularea abonamentelor Adobe fără să aibă de-a face cu taxe ascunse.
Adobe a fost dat în judecată de autoritățile din SUA. De ce e acuzată compania care a creat Photoshop
Adobe a fost dat în judecată de autoritățile din SUA din cauza modului în care gestiona serviciile și abonamentele utilizatorilor.
Potrivit FTC, Adobe știa că procesul de anulare a abonamentului e dificil. Dar directorii ar fi hotărât că ușurarea procesului ar fi afectat veniturile.
Ca urmare, Adobe nu a schimbat procesul „încurcat”, scrie Ars Technica.
Adobe a fost dat în judecată de autoritățile din SUA
FTC a început o investigație în 2022, în care a indicat faptul că practicile Adobe ar putea fi ilegale. Dar chiar și atunci, Adobe nu a vrut să schimbe procesul care afecta consumatorii. În plus, Adobe „nu restituie banii sau oferă doar rambursări parțiale pentru unii utilizatori care sunt afectați de aceste taxe ascunse, atunci când încearcă să își anuleze abonamentul.”
În urma acestui sistem, Adobe a fost dat în judecată de către FTC. Potrivit plângerii, Adobe „a decis în repetate rânduri să nu rectifice unele dintre practicile ilegale pentru că ar fi afectat veniturile”.
FTC a cerut unui juriu să blocheze orice încercare viitoare a Adobe să continue aceste practici înșelătoare. În același timp, Adobe și-a apărat practicile, deși afectează utilizatorii.
Recent, și Apple a fost dat în judecată pentru 935 de milioane de dolari.
„Serviciile pe bază de abonament sunt convenabile, flexibile și eficiente din punct de vedere al costului, pentru a permite utilizatorilor să își aleagă planul care e cel mai bun pentru nevoile, timpul și bugetul lor,” a declarat Dana Rao, CTO-ul companiei. De reținut e faptul că, de când Adobe a introdus sistemul de abonament, numeroși utilizatori s-au plâns din cauza acestei schimbări și au cerut trecerea la sistemul vechi, în care produsele companiei erau cumpărate pe un termen nelimitat. Adobe a refuzat.
„Prioritatea noastră e să ne asigurăm că oferim o experiență pozitivă pentru consumatorii noștri,” a continuat Rao după ce Adobe a fost dat în judecată. „Suntem transparenți atunci când vine vorba de termenii și condițiile înțelegerilor noastre de abonament. Și avem un proces simplu de anulare. Vom combate acuzațiile FTC în tribunal.”
Taxa de anulare a abonamentului aducea un profit considerabil pentru Adobe
Plângerea FTC descrie strategia Adobe, ce ar începe cu „practici de recrutare manipulative”. Pentru a bloca consumatorii în plăți lunare, Adobe ar fi pre-selectat cel mai folosit plan, care era „anual, dar plătit lunar”. Acel abonament bloca utilizatorii într-un plan anual, deși plăteau lună de lună.
Dacă anulau după o perioadă de 2 săptămâni, datorau Adobe o taxă de anulare. Aceasta reprezenta 50% din abonamentul anual pe care îl mai aveau de plătit.
Termenii acestei taxe ar fi ascunși în timpul procesului de recrutare, susține FTC. Ca urmare, Adobe a fost dat în judecată de autoritățile din SUA.
Pentru utilizatorii individuali, accesul la toată suita de programe Adobe poate costa și 700 de dolari anual. Pentru mulți utilizatori care au fost forțați să plătească această taxă, decizia de a renunța sau continua e influențată de acest cost ascuns, susține FTC.