Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală. Observatorul se află la 1.5 milioane de kilometri distanță de Pământul

Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală, în Punctul Lagrande 2, aflat la aproximativ 1.5 milioane de kilometri distanță de Pământ.

Publicat: 25 ianuarie 2022, 15:35

Telescopul James Webb a fost lansat pe data de 25 decembrie 2021. De atunci, instrumentul în valoare de 10 miliarde de dolari, a călătorit aproximativ 1 milion de mile prin spațiu, pentru a atinge destinația sa finală, Punctul Lagrande.

Din acest moment, observatorul se va afla întotdeauna la acea distanță de planetă, potrivit The Verge.

Telescopul James Webb a fost creat pentru a studia stelele și galaxiile antice ale universului. Datele obținute cu ajutorul observatorului pot avansa semnificativ știința.

Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală

Telescopul James Webb a fost lansat chiar de ziua de Crăciun. Pentru că are o mărime considerabilă, nu putea zbura în spațiu în forma sa finală. Ca urmare, el a fost lansat în spațiu pliat. Experții au dezvăluit recent și care e misiunea reală a telescopului și la ce studii importante pot ajuta datele surprinse cu ajutorul lui.

După aceea, experții au deschis treptat toate componentele observatorului. Printre acestea s-a numărat și scutul solar al telescopului, unul dintre cei mai periculoși pași din întregul proces.

Acum, Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală. Înainte de acest punct, observatorul a fost pliat în interiorul rachetei. După ce a ajuns în spațiu, strategia de deschidere a telescopului a fost cea mai complexă realizată până acum.

Vezi mai multe imagini cu Telescopul James Webb în GALERIA FOTO!

Telescopul James Webb înainte de lansare, într-un hambar, cu oglinzile galbene. Experții NASA estimează că Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani
Telescopul James Webb va studia spațiul de la o distanță de peste 1 milion de kilometri de Terra / Profimedia Images

Din fericire, etapele au fost realizate fără probleme. Orice problemă în acest proces ar fi pus în pericol întreaga misiune a telescopului.

Chiar și după deschiderea numeroaselor elemente ale telescopului, tot exista riscul ca misiune să fie periclitată. Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală, dar au fost necesare numeroase manevre pentru a-l ghida către acel punct.

Dacă observatorul nu ar fi încetinit în momentul potrivit, ar fi putut rata orbita ideală pentru misiunea sa. În plus, traiectoria sa ar fi putut să fie deviată în timpul zborului.

Telescopul James Webb va studia universul

James Webb e succesorul celebrului Telescop Hubble, ce a doborât recent un record important. Lansat în urmă cu aproximativ 30 de ani, Hubble a petrecut peste 1 miliard de secunde în spațiu.

Spre deosebire Hubble, James Webb va putea studia universul de la distanță, fără să aibă în fața sa alte planete. Acum că Telescopul James Webb a ajuns la destinația finală, va putea studia universul detaliat, așa cum nu a fost posibil până în acest punct. După ce James Webb s-a desprins de racheta care l-a dus în spațiu, Agenția Spațială Europeană a dezvăluit ultimele imagini cu observatorul.

Un element important al instrumentului de 10 miliarde de dolari e scutul solar al telescopului. Acesta are 5 straturi și e de dimensiunea unui teren de tenis. El va bloca razele solare, pentru ca oglinda telescopului să nu fie încălzită pentru temperatura ideală.

Elementele optice ale observatorului trebuie să mențină o temperatură potrivită – plus/minus 50 de grade de la 0 absolut sau 0 grade Kelvin. Dacă va fi menținut acest nivel, telescopul poate să detecteze lumina infraroșie emisă de prima generație de stele și galaxii.

Imagine digitală cu planeta Marte, pe fundal negru. Potrivit experților, apa de pe Marte ar fi dispărut mai recent decât se credea