NASA a deschis în sfârșit recipientul cu mostra prețioasă de pe asteroidul Bennu. Ce au găsit experții în interior

NASA a deschis în sfârșit recipientul cu mostra prețioasă de pe asteroidul Bennu, într-o misiune importantă pentru explorarea spațiului din viitorul omenirii.

Publicat: 24 ianuarie 2024, 13:59

Cercetătorii din cadrul Centrului Spațial Johnson, al NASA, au reușit în sfârșit dezasamblarea recipientului din misiunea OSIRIS-REx. În interiorul său se află mostra prețioasă de pe asteroidul Bennu.

Pe 10 ianuarie, au reușit în sfârșit să îndepărteze 2 dispozitive de fixare care au prevenit ultimii pași din înlăturarea capacului recipientului, potrivit site-ului oficial NASA.

Erika Blumenfeld și Joe Aebersold, din cadrul proiectului, au surprins mai multe fotografii cu deschiderea recipientului TAGSAM.

În interiorul recipientului se află material de pe asteroid. În imagine, ce a folosit diferite noi tehnologii pentru cea mai înaltă rezoluție, sunt incluse numeroase detalii, ce vor fi studiate în curând.

După ce NASA a deschis în sfârșit recipientul, echipa a îndepărtat gulerul din metal și a pregătit cutia în care s-a făcut transferul mostrei pe diferite tăvi care vor fi analizate ulterior.

Mostrele din aceste tăvi for fi fotografiate înainte să fie cântărite, împachetate și depozitate la Centrul Spațial. Acolo se află cea mai extinsă colecție de materiale spațiale din lume. Porțiunea de mostră care a rămas include praf și rochi cu mărimi de până la 1 centrimetru.

Masa finală a mostrei va fi determinată în următoarele săptămâni. Până acum, agenția spațială a adunat deja 70.3 grame de material spațial de pe exteriorul recipientului, înainte să desfacă acel capac. Acum că NASA a deschis în sfârșit recipientul, această cantitate va crește.

Inițial, agenția spațială estimase că recipientul va aduce pe Pământ doar 60 de grame. Acest prag a fost depășit deja, înainte de deschiderea recipientului.

Echipa de cercetare va dezvălui rezultatele analizei la finalul acestui an. După aceea, cercetători din întreaga lume pot depune cereri pentru a putea studia și ei mostra.

Mostra provine de pe asteroidul Bennu

Mostra a fost adusă pe Pământ cu ajutorul misiunii Osiris-Rex, a NASA. Nava s-a apropiat de Bennu în 2020 și a adus mostra înapoi în septembrie 2023.

Nava a atins asteroidul Bennu, ce are o șansă de 1 la 1.750 de a se izbi de Pământ în următorii 300 de ani. Acum, experții analizează mostra de pe roca spațială

Nava a adus înapoi cea mai mare cantitate de material spațial de la programul Apollo. Acum că NASA a deschis în sfârșit recipientul, studiul principal poate începe.

„E extraordinar. E ca o comoară mică, ce ne duce înapoi la începutul Sistemului Solar,” a declarat dr. Ashley King, expert din cadrul muzeului. „Abia aștept să analizez bine mostra și să vedem ce putem afla despre Sistemul Solar.”

Prima analiză realizată de experții NASA a scos la iveală faptul că mostra de pe asteroid era bogată în carbon și apă. O parte din carbon era legat în compus organic. Experții anticipează ca mostra să fie studiată decenii de acum.

Vor să înțeleagă exact cum s-a format Sistemul Solar. Și dacă asteroizii au adus o cantitate semnificativă de apă pe Pământ și alte planete.

Sonda Odysseus, de Intuitive Machines, cu care SUA au revenit pe Lună, cu Luna pe fundal