Un asteroid va ajunge în orbita Pământului în luna decembrie. De ce sunt îngrijorați experții

Un asteroid va ajunge în orbita Pământului în luna decembrie. Asteroidul a fost descoperit inițial în 1994, de către Carolyn Shoemaker.

Publicat: 1 decembrie 2021, 14:15

Asteroidul a fost inclus pe Sentry Risk Table, o listă întocmită de NASA cu asteroizi care au potențialul să se izbească de Pământ în următorii 100 de ani. Asteroidul, de dimensiunile Monumentului lui George Washington, se îndreaptă spre Pământ la sfârșitul lunii decembrie.

Acest asteroid a fost scos de pe lista Sentry Risk Table în anul 2016, deși un impact cu el ar fi catastrofal pentru Terra, potrivit USA Today

Numit „2018 AH”, acest asteroid are 190 de metri lățime și urmează să treacă pe lângă Pământ pe 27 decembrie. Dacă ar exista un impact, efectul ar fi mai devastator decât în cazul unei arme nucleare.

Un asteroid va ajunge în orbita Pământului în luna decembrie

Este puțin probabil ca asteroidul să lovească planeta noastră, totuși, se estimează că va trece pe lângă Pământ la o distanță de 4,5 milioane de kilometri. Pentru comparație, distanța dintre Pământ și Lună este de aproximativ 384.000 km, scrie Jerusalem Post.

Asteroidul 2018 AH a mai trecut pe Pământ, și la o distanță mult mai apropiată. În 2018, a trecut pe lângă Terra la o distanță de 296.758 km. Aceasta reprezintă trei sferturi din distanța de la Pământ la Lună, dar nu a fost observat de cercetătorii NASA.

Un asteroid va ajunge în orbita Pământului, dar e greu de estimat nivelul distrugerilor în acest context. Dimensiunile asteroizilor variază.

Ultimul impact cu un asteroid de mari dimensiuni a fost, în 1908, deasupra zonei Tunguska din Rusia. Se estimează că acest asteroid ar fi avut aproximativ aceeași dimensiune ca 2018 AH, sau chiar mai mic.

Când asteroidul a explodat în aer, a provocat distrugeri pe o suprafață de mii de kilometri, ceea ce l-ar face de aproximativ 800 de ori mai puternic decât „Little Boy”, bomba atomică detonată în timpul celui de-al Doilea Război Mondial peste Hiroshima și de 600 de ori mai puternic decât „Fat Man”, bomba detonată peste Nagasaki trei zile mai târziu. Un raport al guvernului SUA la acea vreme a arătat că Hiroshima a făcut 135.000 de victime, iar Nagasaki 64.000 de victime.

Un asteroid va ajunge în orbita, dar, în trecut, s-a apropiat și mai mult de Pământ. Recent, NASA a lansat o misiune pentru devierea unui asteroid.

Citește continuarea pe Observatornews.ro