Un asteroid a fost descoperit cu doar câteva ore înainte să se izbească de Pământ. Unde s-a prăbușit după ce a devenit o minge de foc deasupra Europei

Un asteroid a fost descoperit cu doar câteva ore înainte să se izbească de Pământ. El s-a transformat într-o minge de foc, ce a zburat deasupra Europei.

Publicat: 20 aprilie 2023, 7:23

Pe 16 aprilie, la ora locală 12:18, astronomul Krisztián Sárneczky a detectat un asteroid cu ajutorul Observatorului Piszkéstető, din Ungaria. O a 2-a observație a fost realizată doar câteva minute mai târziu.

După aceasta, experții au anunțat International Astronomical Union Minor Planet Center că un asteroid se îndreaptă spre Pământ, potrivit Phys.org.

La 40 de minute după ce asteroidul a fost descoperit, Observatorul Višnjan, din Croația, a confirmat obiectul.

Potrivit Agenției Spațiale Europene, mai multe sisteme de observare au determinat că asteroidul avea o „probabilitate de impact de 100%” deasupra Canalului Mânecii. Acesta se afla între sudul Angliei și nordul Franței.

Din fericire, 2023 CX1, un asteroid care a fost descoperit cu doar câteva ore înainte de impactul cu Pământul, avea o lungime de aproximativ 1 metru. Ca urmare, nu a reprezentat un risc pentru planetă sau oameni.

Asteroidul a fost observat de experți din întreaga lume până când a devenit „invizibil” atunci când a intrat în umbra Pământului.

La ora 2:58 noaptea, asteroidul a intrat în atmosfera Pământului. În acel moment, s-a transformat într-o „minge de foc frumoasă” care a putut fi văzută din mai multe țări europene. Asteroidul a fost vizibil mai ales în vestul Europei. Organizația Internațională a Meteoriților a primit 61 de apeluri despre asteroid. Cele mai multe au fost din Anglia, Franța, Belgia, Olanda și Germania.

Potrivit Agenției Spațiale Europene, există posibilitatea ca unele fragmente ale asteroidului să fi supraviețuit impactului. Acestea ar fi ajuns pe coasta nordică a Rouen, în Franța.

Pe Internet au fost publicate mai multe video-uri cu 2023 CX1, un asteroid care a fost descoperit cu doar câteva ore înainte de impact.

Aceasta e a 7-a oară când un asteroid a fost detectat înainte să se izbească de Pământ

Potrivit experților, aceasta e cea de-a 7-a oară când un asteroid e descoperit fix înainte să se izbească de Pământ. Unul dintre cele mai recente exemple l-a implicat tot pe Sárneczky.

În martie 2022, un asteroid de mărimea unui frigider s-a izbit de Pământ la doar 2 ore după ce Sárneczky l-a descoperit. Acum, cu ajutorul lui Sárneczky a fost descoperit și un asteroid care ar fi ajuns pe coasta de nord a Franței.

Potrivit Asteroid Watch, din cadrul NASA, asteroizi precum 2023 CX1 nu reprezintă un risc pentru omenire. Chiar și așa, reprezintă un „exercițiu excelent” pentru capacitățile de apărare planetară ale Pământului. Detectarea acestor asteroizi înainte să se lovească de Pământ „reprezintă un semn al avansului rapid în capacitățile de detectare globale”.

În luna februarie 2023, un mic asteroid, numit un meteoroid, a fost detectat de către astronomul Krisztián Sárneczky. El a folosit un telescop de 60 de centimetri Schmidt, din cadrul Observatorului Piszkésteto, din Ungaria. Astronomul a fost și cel care a depistat 2022 EB5 înainte de impactul cu Pământul.

Cer întunecat de noapte, cu galaxie, deasupra unui lac, în nuanțe de albastru și roz, pentru a ilustra de ce e cerul întunecat noaptea