Particula X ar putea explica nașterea realității. Descoperirea care a uimit experții

Particula X ar putea explica nașterea realității, potrivit experților ce au descoperit elementul misterios cu ajutorul Large Hadron Collider.

Publicat: 30 ianuarie 2022, 7:23

Aproximativ 100 de particule X - ce au primit denumirea datorită faptului că au o structură necunoscută - au fost observate pentru prima dată. Acestea se aflau printre trilioane de alte particule, în cadrul Large Hadron Collider, cel mai mare accelerator de particule din lume.

Aceste particule X, ce probabil au existat cu doar câteva fracțiuni de secundă înainte de Big Bang, au fost detectate printre particule de bază, precum cele de plasmă, scrie Live Science

Prin studierea acestor particule X, experții speră că vor avea o înțelegere mai aprofundată a modului în care a apărut universul.

Particula X ar putea explica nașterea realității

Studiul despre particulele X a fost publicat în jurnalul Physical Review Letters.

„Aceasta e doar o parte a poveștii,” a declarat Yen-Jie Lee, ce a condus studiul. „Am demonstrat că putem găsi un semnal. În următorii ani, vom folosi plasma quark-gluon pentru a studia stuctura internă a particulei X, ce ar putea schimba modul în care privim tipul de material pe care trebuie să îl producă universul,” a declarat Lee.

Potrivit Vice, particula X ar putea explica nașterea realității. Experții au putut determina originea acestor particule cu doar câteva miimi de secundă înainte de Big Bang. În acel moment, universul era plin de particule de plasmă. Acestea s-au răcit și s-au combinat, pentru a forma protoni și neutroni, mai stabili.

Înainte de această răcire rapidă, un număr mic de particule gluon și quark s-au ciocnit. Astfel, au format particulele X, pentru scurt timp. Potrivit experților, Telescopul James Webb are combustibil pentru mai mult de 10 ani.

Experții nu știu cum pot aceste particule primordiale să formeze structura particulei X. Dacă experții pot determina cum a avut loc acest proces, vor putea înțelege mai bine aceste particule. Ele se găseau din abundență în primele momente ale formării universului. Astfel, particula X ar putea explica nașterea realității.

Experții au folosit Large Hadron Collider pentru a descoperi particula X

Experții au vrut să recreeze primele momente ale universului, cu ajutorul Large Hadron Collider. Aceștia au propulsat atomi de plumb încărcați pozitiv la viteze mari. Aceștia s-au ciocnit. În urma impactului, au produs mii de alte particule, într-un haos similar cu cel al universului, în momentul în care s-a format.

Experții au analizat datele pentru 13 miliarde de astfel de coliziuni. Astfel, ei au putut descoperi particula X, ce ar putea explica nașterea realității. Mimas, luna planetei Saturn, ar putea ascunde un ocean subteran.

„Teoretic, sunt atât de multe particule quark și gluon în plasmă că ritmul de producere a particulelor X ar trebui să fie accelerat,” a declarat Lee. „Dar oamenii au crezut că va fi prea dificil să le găsim, pentru că sunt atât de multe alte particule produse în această supă quark.”

Experții din acest studiu s-au folosit de un truc pentru a identifica particulele X. Acestea au un tipar de descompunere distinct. Specialiștii au folosit acest detaliu pentru a crea un algoritm capabil să depisteze semnele a zeci de particule X.

Celulă digitală a unui virus, albastră, cu tentacule. Celulele ar avea „tentacule” cu ajutorul cărora se pot mișca