O minge de foc s-a prăbușit în SUA. Deja există recompensă pentru găsirea ei

O minge de foc s-a prăbușit în SUA și acum experții oferă o recompensă considerabilă pentru cei care reușesc să o găsească.

Publicat: 14 aprilie 2023, 11:06

Un muzeu din Maine oferă 25.000 de dolari pentru rămășițele unui meteorit care a fost observat pe cer săptămâna trecută, deasupra coastei de est a Statelor Unite ale Americii. Meteoritul s-ar fi prăbușit în apropierea graniței dintre SUA și Canada, potrivit estimărilor experților.

Mingea de foc a putut fi observată cu ochiul liber chiar și în timpul zilei, scrie CNN

În plus, a creat și un boom sonic. A fost detectată de un radar, ce a permis laboratorului ARES, din cadrul NASA, să calculeze zona în care s-ar fi prăbușit.

O minge de foc s-a prăbușit în SUA

Experții cred că meteoritul s-a dezintegrat în mai multe bucăți în urma impactului cu suprafața Pământului. Rămășițele ar fi împrăștiate în apropiere de Calais, Maine.

După ce o minge de foc s-a prăbușit în SUA, un muzeu din Maine oferă o recompensă de 25.000 de dolari pentru cine găsește prima bucată din acest meteorit.

Darry Pitt, directorul diviziei de meteoriți din cadrul Muzeului Geologic din Maine susține că vrea să studieze fragmentele de meteorit. Acestea ar putea conține informații importante despre Sistemul Solar. Recompensa de 25.000 de dolari va fi acordată pentru prima bucată de meteorit de peste 1 kilogram, ce va fi găsită.

Potrivit lui Pitt, muzeul e pregătit să ofere recompense și pentru bucăți mai mici din meteorit, „indiferent de mărime”.

„Descoperirea meteoriților în pădurile din Maine. Nu e cel mai ușor mediu,” a declarat Pitt. „Există o populație mică, dar nu la fel de mică precum în alte zone în care cad meteoriți – în ocean.”

La nivel global, doar 8 – 10 meteoriți sunt recuperați anual, din sute care cad pe Pământ, susține Pitt.

Un meteorit care s-a prăbușit pe o alee din Marea Britanie, în 2021, s-a dovedit a fi un tip extrem de rar de rocă spațială. Acum se află în Muzeul de Istorie Naturală din Londra. Acum că o minge de foc s-a prăbușit pe Pământ, în SUA, experții vor să aibă oportunitatea să o studieze și pe aceasta.

Potrivit experților, un meteorit imens descoperit în Antarctica include cel mai vechi material din Sistemul Solar.

Meteoritul a fost vizibil pe cer timp de mai mult de 4 minute, pe 8 aprilie 2023, potrivit NASA. E posibil ca vântul să fi purtat bucăți mai mici din meteorit dincolo de granița dintre SUA și Canada.

Muzeul din Maine oferă o recompensă de 25.000 de dolari pentru meteorit

„Pentru ca lumina mingii de foc să fie mai puternică decât luminozitatea zilei, acest lucru e un eveniment semnificativ,” a declarat Pitt.

El a oferit și câteva sfaturi pentru vânătorii de meteoriți care vor să câștige recompensa. Fragmentele de meteorit arată diferit față de rocile din împrejurimi. Cel mai probabil, exteriorul lor e negru. În timp ce o minge de foc s-a prăbușit în SUA; a trecut prin atmosfera Pământului. Ca urmare, exteriorul a fost ars de căldura rezultată în urma forței de frecare.

Cel mai probabil, interiorul fragmentelor e de altă culoare. E posibil să conțină și fier. Ca urmare, pot fi folosiți și magneți pentru identificarea lor.

Află și care sunt cele mai spectaculoase ploi de meteoriți din 2023.

Aceasta nu e prima dată când muzeul din Maine oferă o recompensă pentru descoperirea unui meteorit. Căutarea fragmentelor meteoritului care s-a prăbușit în anul 2016 în zonă nu a avut succes, însă.

Acum, Pitt susține că are un „optimism precaut” privind succesul acestei căutări. Există mai multe informații despre acest meteorit, observate cu ajutorul radarului. Ca urmare, se așteaptă să primească un „răspuns robust” din partea căutătorilor de meteoriți.

Curent cauzat de o furtună solară, similară cu cea care s-ar putea izbi de Pământ