Luna Vânătorului din 2023 va fi acompaniată de o eclipsă lunară. Când va avea loc fenomenul spectaculos

Luna Vânătorului din 2023 va fi acompaniată de un eveniment astronomic rar – o eclipsă lunară parțială spectaculoasă. În plus, și planeta Jupiter va oferi un spectacol inedit.

Publicat: 27 octombrie 2023, 7:23

În luna octombrie 2023, am avut parte de numeroase evenimente astronomice spectaculoase. Luna se încheie cu încă unul - o eclipsă lunară parțială în apropierea Lunii Pline din octombrie, ce poartă denumirea de Luna Vânătorului.

În emisfera nordică, Luna plină din octombrie poartă denumirea de Luna Vânătorului, scrie Science Alert

Potrivit tradițiilor din mai multe popoare, finalul luminos al lunii octombrie ar fi ajutat vânătorii să găsească mai ușor prada mai grasă, care se pregătea pentru iarnă.

Luna Vânătorului din 2023 va fi acompaniată de o eclipsă lunară

În octombrie 2023, acea lumină nu va mai fi la fel de vizibilă pentru că Luna va trece prin umbra Pământului. Acest fenomen duce la formarea unei eclipse. Aceasta va fi vizibilă în zone din Europa, Africa, Asia, Antarctica și Oceania.

Eclipsa lunară parțială care va acompania Luna Vânătorului din 2023 va putea fi văzută și în zone restrânse din America de Nord și America de Sud.

Eclipsele lunare sunt ușor de urmărit. Nu sunt necesari ochelari speciali, ca în cazul eclipselor solare. În schimb, le poți vedea cu ochiul liber. Sau prin intermediul unui binoclu sau al unui telescop, pentru o priveliște mai detaliată.

Pentru a te bucura din plin de eclipsa lunară, ideal e să alegi un loc întunecat, cu cerul senin. O parte din Lună se va afla în umbra Pământului la apogeul eclipsei. Ca urmare, Luna va avea o tentă roșiatică, de aici și denumirea de Luna Sângerie.

Doar 6% din Lună va fi acoperită, dar va fi un fenomen spectaculos. Cei din Europa, Africa și Asia vor avea cea mai bună priveliște. Luna plină a Vânătorului și eclipsa lunară din octombrie 2023 vor avea loc pe data de 28.

Eclipsa lunară va fi vizibilă și în SUA, în New York, Alaska și Carolina de Nord.

Fiecare eclipsă lunară e vizibilă pe jumătate din Pământ

Fiecare eclipsă lunară e vizibilă pe jumătate din Pământ. Atunci când planeta e poziționată precis între Lună și Soare, umbra sa ajunge pe suprafața satelitului natural. Astfel, obstrucționează sursa de iluminat a Lunii – Soarele.

O eclipsă lunară parțială are loc atunci când o porțiune mică din Lună e acoperită de umbra Pământului. Alinierea dintre Soare, Pământ și Lună determină ce e vizibil pentru oamenii de pe planetă.

În timp ce Luna Vânătorului din 2023 se ridică pe cer, Jupiter se va vedea luminos lângă ea. În cazul planetei Jupiter, cel mai bun moment să o privești pe cer e 2 noiembrie. Atunci, Pământul se va afla între Jupiter și Soare. În 2023 au avut loc și numeroase ploi de meteoriți.

Pământul și Jupiter orbitează Soarele pe aproape același plan. În timp ce orbita Pământului durează 1 an, cea a planetei Jupiter e de 11.9 ori mai lungă.

Jupiter se află la o distanță de 595 de milioane de kilometri distanță de Pământ în 2023. Distanța medie de 778 de milioane de kilometri. Ca urmare, planeta va fi și mai vizibilă pe cer decât de obicei.

Ce se găsește în centrul Lunii. Cercetătorii au confirmat în sfârșit adevărul