Luna se va ”clătina” în deceniul 2030. Ce efecte devastatoare ar putea avea fenomenul pe Pământ

Potrivit NASA, Luna se va ”clătina” în deceniul 2030, ceea ce ar putea duce la efecte devastatoarea pe Pământ. Experții susțin că acest fenomen neobișnuit va afecta mai ales așezările de pe coastele din întreaga lume.

Publicat: 11 octombrie 2021, 7:43 / Actualizat: 12 octombrie 2021, 11:41

Schimbările de climă au schimbat deja frecvența și intensitatea fenomenelor meteo extreme. Printre acestea se numără uragane și inundații, ce afectează planeta mai mult decât credem. Un alt pericol ar putea fi Luna, potrivit avertismentelor NASA.

Satelitul natural al Pământului afectează mareele și schimbări în ciclul său pot avea efecte devastatoare, scrie Live Science.

Dacă previziunile NASA se vor adeveri, orașele și celelalte așezări localizate pe coaste din întreaga lume ar putea fi afectate.

Ce se va întâmpla pe Pământ dacă Luna se va ”clătina” în deceniul 2030

Inundațiile provocate de maree au loc în zonele de coastă și sunt provocate atunci când mareea e cu 0.6 metri peste media zilnică. Acest gen de inundații nu sunt văzute drept calamități naturale, dar pot inunda străzi și case.

Cu cât durează mai mult, cu atât pot provoca mai multe avarii. În  anul 2019, în Statele Unite ale Americii au fost înregistrate 600 de astfel de fenomene.

Un nou studiu NASA avertizează că astfel de inundații vor avea loc din ce în ce mai des peste un deceniu. Timp de aproape un deceniu, numărul lor se va mări de 3 – 4 ori anual.

Studiul despre cum Luna se va ”clătina” a fost publicat în jurnalul Nature Climate Change. Se pare că astfel de inundații vor avea loc cel mai frecvent în câteva luni din an.

Vezi mai multe imagini în GALERIA FOTO!

Inundație gravă într-o zonă rezidențială. Apa ajunge până deasupra ferestrelor casei albe, cu acoperiș gri
Numărul inundațiilor extreme a crescut îngrijorător în ultimii ani / Shutterstock

Astfel de sezoane prelungite de inundații pot afecta semnificativ viața oamenilor care trăiesc pe coastă. Experții sfătuiesc localnicii să se pregătească pentru astfel de fenomene de pe acum.

”Efectul acumulat de-a lungul timpului va avea un impact,” a declarat conducătorului studiului, Phil Thompson, asistent profesor la Universitatea din Hawaii.

”Dacă vor fi inundații de 10 – 15 ori pe an, o afacere nu va putea funcționa dacă are parcarea sub apă. Oamenii își vor pierde joburile pentru că nu vor putea ajunge la muncă. Fosele inundate vor deveni o problemă de sănătate publică.”

Ce se va întâmpla cu Luna în anul 2030

Dincolo de cum Luna se va ”clătina” și nivelului mării va crește din cauza încălzirii globale, ce duce la topirea ghețarilor și, astfel, cantități uriașe de apă ajung în ocean, ce a ajuns la nivelul de 21 – 24 de centimetri mai mult decât în anul 1880 (cu o treime din această  creștere înregistrată doar în ultimii 25 de ani), alte fenomene pot afecta astfel de inundații.

Până în anul 2100, nivelul mării ar putea crește cu 0.3 – 2.5 metri față de nivelul din anul 2000, în funcție de cum va evolua încălzirea globală.

Inundațiile provocate de maree vor fi influențate și de Lună. Satelitul natural afectează mareele, dar influența sa nu e egală în fiecare an.

Potrivit experților, poziția Lunii față de Pământ se schimbă în funcție de ”clătinatul” din orbită. Acest fenomen are loc la fiecare 18.6 ani.

Pentru jumătate din acest ciclu, mareele sunt mai mici, pe când în cealaltă jumătate sunt amplificate, potrivit NASA.

În acest moment, Luna se află în partea din ciclu în care mareele sunt mai mari. Următoare perioadă va fi la jumătatea anilor 2030.

Luna se va ”clătina” în deceniul 2030. Până în acel punct, nivelul mării va crește semnificativ, așa că acest fenomen ar putea avea efecte devastatoare asupra inundațiilor.

Planetă extraterestră văzută de pe o planetă cu rocă. NASA a confirmat peste 5.000 de exoplanete recent