Detaliul ascuns din ceai. Ce nu afli de pe etichetă

Experții au dezvăluit detaliul ascuns din ceai, ce nu apare pe etichetele acestui gen de produse, dar care se pare că e inevitabil. Numărul total al specimenelor a uimit chiar și experții.

Publicat: 20 iunie 2022, 15:34

Experții au descoperit un număr impresionant de rămășițe de specii printre plantele uscate din ceai. De la păianjeni, la gândaci, nevertebratele (la fel ca toate creaturile) lasă urme în mediul în care trăiesc. Astfel, rămășițele lor ajung și printre plantele uscate din ceai.

Fie că au mâncat din plante, doar au trecut pe lângă ele sau au pierit în apropierea lor, experții au analizat urmele lăsate de aceste nevertebrate, scrie Science Alert

Într-un nou studiu, specialiștii au găsit dovezi a 1.200 de specii diferite de nevertebrate în doar 40 de mostre de ceai uscat.

Detaliul ascuns din ceai

„Ceea ce m-a surprins a fost diversitatea ridicată pe care am detectat-o,” a declarat Henrik Krehenwinkel. Expertul e genetician ecologic din cadrul Universității Trier. „Am descoperit în ceaiul verde, într-un singur pliculeț de ceai, până la 400 de specii de insecte.”

În total, experții au descoperit urmele a 3.264 de nevertebrate. Printre acestea se numără prădători, insecte erbivore și paraziți, din întreaga lume, potrivit studiului despre detaliul ascuns din ceai. Experții au analizat mostre ce au provenit din ceaiuri produse comercial, cumpărate în magazine din Germania.

În mostre erau urme ADN de păianjeni, gândaci, muște, fluturi și multe alte specii. Krehenwinkel și colegii săi suspectează că diversitatea impresionantă se datorează modului în care plantele uscate sunt procesate. Atunci când sunt măcinate, ADN din toate porțiunile câmpului de pe care au fost recoltate plantele. Ca urmare, acest ADN din mediu oferă experților oportunitatea să studieze biodiversitatea din anumite regiuni.

Află cum au supraviețuit gândacii asteroidului care a ucis dinozaurii – ce îi face atât de rezistenți.

Urmele includ informații despre locul în care sunt crescute plantele, dar și ce insecte trăiesc în acea zonă, potrivit studiului despre detaliul ascuns din ceai.

„Plantele uscate sunt ideale drept o unealtă inovativă pentru a monitoriza artropodele și interacțiunea artropode – plante, detectarea dăunătorilor din agricultură și identificarea originii geografice a plantelor importate,” au scris experții în studiu.

Plantele uscate din ceai pot ajuta la monitorizarea nevertebratelor

Potrivit echipei de cercetare, metoda lor de analizare a ADN-ului nevertebratelor din ceai poate ajuta la monitorizarea acestor vietăți. Ei avertizează, însă, că această metodă are nevoie de „mai multă standardizare pe viitor”.

De exemplu, experții încă nu știu dacă anumite specii de insecte nu pot fi detectate cu această metodă pentru că lase urme mai greu de depistat. Detaliul ascuns din ceai poate, însă, să ajute pentru a monitoriza nevertebratele. Aceste studii sunt extrem de importante în contextul declinului numărulului insectelor, la nivel global. Acesta e cauzat de încălzirea globală și substanțele folosite în agricultură.

Află de ce ciupesc țântarii unii oameni mai mult decât alții – care e răspunsul oferit de experți.

„Atunci când au fost publicate primele studii despre declinul insectelor, mulți oameni s-au plâns că nu există date pe termen lung,” a declarat Krehenwinkel. O astfel de metodă poate ajuta la estimarea biodiversității din trecut. Studiul a fost publicat în Biology Letters.

Unde nu trebuie să folosești telefonul