Descoperire revoluționară în Calea Lactee. Experții au dezvăluit prima imagine cu Sagittarius A*, gaura neagră aflată în centrul galaxiei noastre

Experții Event Horizon Telescope Collaboration au dezvăluit o descoperire revoluționară în Calea Lactee, legată de găurile negre.

Publicat: 12 mai 2022, 16:40

Găurile negre sunt unele dintre cele mai interesante obiecte cosmice descoperite până acum. După mai multe săptămâni de zvonuri, experții din cadrul Event Horizon Telescope (EHT) Collaboration au dezvăluit ce au găsit chiar în Calea Lactee, galaxia noastră.

În cadrul unei conferințe transmise în direct și pe Internet, experții au dezvăluit noua descoperire legată de găuri negre, scrie Science Alert.

Până acum, detaliile conferinței au fost ținute secrete de către comunitatea științifică, ce a numit această dezvăluire „o descoperire revoluționară în Calea Lactee”.

Descoperire revoluționară în Calea Lactee

Rezultatele au fost prezentate de către experți din cadrul proiectului EHT. Ei au fost cei care au surprins prima imagine cu o gaură neagră, în anul 2019.

Acum, experții au dezvăluit o descoperire revoluționară în Calea Lactee – prima imagine cu gaura neagră supermasivă. Aceasta se află în centrul galaxiei noastre, în Sagittarius A*.

Recent, experții au descoperit gaura neagră care „naște” stele – cum funcționează fenomenul neobișnuit care a uimit experții.

Dezvăluirea e cu atât mai impresionantă cu cât surprinderea unei astfel de imagini implică un proces extrem de complet. Sagittarius A* are o masă de 4.3 milioane de ori mai mare decât cea a Soarelui.

Are un diametru de 25.4 milioane de kilometri și se află la o distanță de 25.800 de ani-lumină. Surprinderea acestui obiect cosmic e similară cu surprinderea unei mingi de tenis pe Lună.

Sagittarius A* e cu atât mai dificil de studiat pentru că e ascunsă de un nor de praf și gaze. Experții au reușit să surprindă o imagine cu orizontul găurii negre, discul de gaze și praf care emite radiații, pe măsură ce orbitează în jurul Sagittarius A*.

La studiu au participat peste 300 de experți, din întreaga lume. Pentru a surprinde prima imagine cu gaura neagră, considerată o descoperire revoluționară în Calea Lactee, experții au folosit 8 observatoare, din întreaga lume.

Cum arată prima imagine cu Sagittarius A*, gaura neagră aflată în centrul Căii Lactee

Sagittarius A*, la fel ca toate găurile negre, e invizibilă. Ele reprezintă o masă imensă care atrage obiecte cosmice. În imagine, se poate observa umbra din centru, a găurii negre. Gazul care o înconjoară emană radiații radio, ce pot fi detectate cu ajutorul tehnologiei umane.

Sagittarius A* arată similar cu prima imagine a unei găuri negre obținute vreodată, a M87*. Reușita experților e considerată o descoperire revoluționară în Calea Lactee, potrivit Science Alert.

Potrivit lui Sara Issaoun, din cadrul Harvard, acum avem dovezi directe că Sagittarius A* e o gaură neagră.

Potrivit experților, două găuri negre se vor izbi – află ce efect va avea coliziunea lor în galaxie.

Tehnologia care a făcut posibilă această reușită a fost dezvoltată timp de 25 de ani. Mai multe telescoape, din întreaga lume, au fost combinate, cu mai multe tehnici, pentru a crea un telescop gigant. Astfel, ei au reușit să surprindă această gaură neagră.

Ca urmare, experții au realizat un interferometru, de 3 milioane de ori mai sensibil decât ochiul uman. Pentru imaginea cu gaura neagră, au fost obținute 6 TB de date. Analiza acestor date a durat ani de zile.

Lansarea telescopului James Webb, la bordul navei Ariane 5, cu fum în partea de jos a ecranului. Telescopul James Webb a început deschiderea scutului solar