Cum arată Luna, de fapt. China a dezvăluit „cea mai detaliată hartă” a satelitului natural

Experți din China au dezvăluit cum arată Luna, de fapt, cu ajutorul „celei mai detaliate hărți” a satelitului natural, realizată până acum.

Publicat: 10 iunie 2022, 7:23

China a dezvăluit o nouă hartă geologică detaliată a Lunii. Experții susțin că aceasta e „cea mai detaliată” astfel de hartă realizată până acum. Specialiștii cred că aceasta va avea un aport semnificativ pentru cercetarea și explorarea locurilor de aselenizare pe singurul satelit natural al Pământului.

Pentru hartă, au colaborat numeroși experți de la mai multe universități din China, scrie NDTV

Aceștia au creat o hartă cu ajutorul datelor obținute prin proiectul de explorare lunară Chang’e, alături de date ale unor organizații internaționale.

Cum arată Luna, de fapt

China a lansat o nouă hartă geologică a Lunii. Aceasta a fost realizată la scara 1:2.500.000.

Proiectul constituie o premieră potrivit Academiei Chineze de Ştiinţe (CAS), informează joi agenţia Xinhua, scrie AGERPRES.

Oameni de ştiinţă chinezi de la Institutul de Geochimie al CAS şi alte institute de cercetare şi universităţi au creat harta pe baza datelor din proiectul spaţial Chang’e al Chinei şi a altor informaţii şi rezultate ştiinţifice de la organizaţii internaţionale. Astfel, harta detaliată a dezvăluit cum arată Luna, de fapt.

Harta include 12.341 de cratere de impact, 81 de bazine de impact, 17 tipuri de roci şi 14 tipuri de structuri. Astfel, oferă informaţii de bază importante pentru cercetarea ştiinţifică, planificarea misiunilor de explorare şi alegerea locului pentru aselenizări.

Potrivit experților, Luna se va ”clătina” în deceniul 2030 – află ce efecte devastatoare ar putea avea fenomenul pe Pământ.

Această hartă este disponibilă atât în chineză, cât şi în engleză, în versiuni imprimate şi electronice. Harta a fost publicat în jurnalul ştiinţific Science Bulletin.

Proiectul despre cum arată Luna, de fapt, a fost condus de Institutul de Geochimie din cadrul Academiei de Științe din China. Printre organizațiile care au participat la cercetare se numără Academia de Științe Geologice din China și Universitatea Shandong.

Experți din China au observat sfere de sticlă neobișnuite, pe partea întunecată a Lunii

În urmă cu doar câteva luni, experți din China au observat sfere de sticlă neobișnuite, pe partea întunecată a Lunii.

Micile sfere de sticlă sunt primele de acest fel descoperite pe Lună, până acum. Sticla a mai fost observată pe Lună. Atât roverul Yutu-2, cât și misiunea Apollo 16, din cadrul NASA, au surprins acest material pe suprafața singurului satelit natural al Pământului.

Acum, experți din China au dezvăluit cum arată Luna, de fapt, cu ajutorul hărții detaliate.

Sferele descoperite recent pe Lună se formează atunci când mineralele bogate în silion, precum cele din grupa piroxeni, sunt încinse rapid, scrie Live Science

Experții nu știu care e originea exactă a acestor sfere. Ei cred că micile globuri s-ar fi putut forma în timpul unei erupții explozive în istoria vulcanică a Lunii. O altă teorie e că s-au format în urma impactului unui meteorit.

Studiul despre aceste sfere de sticlă neobișnuite a fost publicat în jurnalul Science Bulletin.

Sferele de sticlă, cunoscute și drept microtektite, au fost găsite pe Pământ în apropierea zonelor în care s-au prăbușit meteoriți. Atunci când sunt lovite de un meteorit, bucăți din crusta planetelor sunt aruncate în aer.

Imagine digitală cu un termometru, cu lichid albastru, peste harta Europei în roșu, similar cu valul de căldură din Europa