China creează noi plante în spațiu. La ce ar folosi speciile inedite

China creează noi plante în spațiu, cu ajutorul unei metode inedite, menită să cerceteze succesul pe care îl pot avea anumite soiuri în cosmos.

Publicat: 8 iulie 2024, 15:34 / Actualizat: 8 iulie 2024, 16:34

Experții cred că plantele vor juca un rol important în colonizarea altor planete, precum Marte. Sunt cheltuite fonduri semnificative pentru a detecta ce soiuri de plante pot rezista radiației din spațiu.

Diferite tipuri de plante au fost testate până acum, scrie Interesting Engineering.

China a realizat un nou experiment, în încercarea de a crea noi soiuri de plante.

China creează noi plante în spațiu

Cercetătorii chinezi au cultivat noi soiuri de Rosa roxburghii din 528 de răsaduri. Acestea au fost obţinute din 28,2 grame de seminţe.

Semințele au petrecut 186 de zile la bordul capsulei spaţiale cu echipaj uman Shenzhou-15, informează Xinhua, scrie AGERPRES. Cu acest nou proiect, China creează noi plante în spațiu.

Rosa roxburghii sau Cili în chineză înseamnă „pară cu ghimpi”. Planta produce un fruct gălbui, cu spini, renumit pentru conţinutul său bogat în vitamina C. Și pentru diverse beneficii nutriţionale.

Află și care a fost prima mâncare consumată în spațiu.

Pentru prima dată, cercetătorii asiatici au obţinut patru răsaduri cu forme distinctive. Dintre care două sunt lipsite de ghimpi şi au frunze cu forme net diferite faţă de „perele cu ghimpi” tipice, potrivit autorităţilor locale din prefectura autonomă Qiannan Buyi şi Miao, situată în provincia Guizhou din sud-vestul Chinei.

Obţinerea de germoplasmă nouă este deosebit de valoroasă pentru selectarea şi ameliorarea soiurilor de pere fără ghimpi. Pentru a scurta procesul de ameliorare, oamenii de ştiinţă chinezi au adoptat anumite metode de reproducere a răsadurilor. În timp ce realizează experimente de cultură de ţesuturi pe soiuri lipsite de ghimpi, a declarat cercetătorul Tian Hualin. Cu acest proiect, China creează noi plante în spațiu.

Semințele au fost ținute în spațiu aproape 200 de zile

Acest nou lot de germoplasmă va fi inclus în banca locală de germoplasmă a „perelor cu ghimpi”. Va fi creată totodată o bază spaţială de ameliorare a „perelor cu ghimpi” pentru a promova inovarea resurselor de plasmă germinativă.

China nu e singura țară care creează noi plante în spațiu. Recent, NASA a doborât două recorduri mondiale cu ardeii iuți cultivați în spațiu.

NASA a realizat un experiment în care specialiștii au cultivat ardei iuți în spațiu, cu ajutorul căruia compania a doborât două recorduri. Recolta istorică nu reprezintă prima dată când specialiștii cultivă ardei iuți în spațiu.

Ardeii iuți au fost crescuți la bordul Stației Spațiale Internaționale. Primul record doborât a fost cel pentru cel mai lung experiment care a avut loc vreodată la bordul SSI.

Al doilea record e hrănirea celor mai mulți astronauți dintr-o recoltă crescută în spațiu. E a doua oară când NASA cultivă ardei iuți în spațiu. Ardeii din prima recoltă au fost folosiți de echipă pentru a găti tacos, alături de vită fajita și legume.

Matt Romeyn, expert din cadrul experimentului, a declarat că echipa care a produs recolta nu se aștepta ca studiul lor să doboare cele două recorduri. Recolta de ardei iuți, din experimentul NASA, a crescut mai lent decât cele create pentru teste pe Pământ, potrivit lui Romeyn. Ca urmare, experimentul prin care NASA a doborât două recorduri a fost prelungit cu 17 zile.

Aurora Boreală deasupra orașului Hamnoy. Se văd căsuțele ppe mal, zăpadă lângă munte și Aurora Boreală pe cer