Gena rezistentă la îmbătrânire a fost descoperită. Cum ar lupta și împotriva dăunătorilor

Publicat: 10 iunie 2024, 13:04 / Actualizat: 10 iunie 2024, 14:45

Experții au descoperit o genă a longevității ce ar putea crește rezistența oamenilor la îmbătrânire. În plus, aceeași genă ar putea lupta împotriva dăunătorilor și ar putea revoluționa medicina așa cum o știm azi.

O astfel de descoperire are un potențial enorm atunci când vine vorba de dezvoltarea tratamentelor pe termen lung.

Până acum, multe studii s-au axat pe analizarea mitocondriei. Dar o altă cale de cercetare a studiat un alt element important din celulă.

Gena rezistentă la îmbătrânire a fost descoperită

Oamenii de ştiinţă din China au identificat o genă a longevităţii. Aceasta ar putea spori rezistenţa umană la îmbătrânire. Și ar putea deveni o nouă ţintă de cercetare pentru combaterea dăunătorilor, informează Xinhua, scrie AGERPRES

Gena rezistentă la îmbătrânire a fost descoperită în cadrul unui studiu axat pe analizarea unora dintre cele mai importante elemente ale celulei.

Mitocondriile, în calitatea lor de centrale energetice ale celulei, joacă un rol esenţial în producţia de energie celulară. Sunt strâns legate de procesul de îmbătrânire. Cercetările care au vizat prelungirea duratei de viaţă prin optimizarea funcţiei mitocondriale au stârnit un interes considerabil în întreaga comunitate ştiinţifică.

Cercetările anterioare s-au concentrat cu precădere asupra mitocondriilor, în timp ce, prin comparaţie, s-a pus mai puţin accentul pe influenţa nucleelor celulare. Acestea au trecut printr-un proces de co-evoluţie pe termen lung alături de mitocondrii.

Cercetătorii de la Universitatea Zhejiang din Hangzhou şi de la Centrul pentru Excelenţă în Ştiinţele Moleculare ale Plantelor din cadrul Academiei Chineze de Ştiinţe au analizat schimbările evolutive ale genomurilor mitocondriale şi nucleare de la 472 de insecte. Au identificat 75 de gene nucleare care evoluează împreună cu genele mitocondriale.

Pentru a identifica gena rezistentă la îmbătrânire, s-au concentrat pe 4 gene. Inclusiv asupra uneia numită CG11837. Au întreprins experimente pentru a le diminua activităţile în organismele unor musculiţe de oţet.

Durata de viață a organismelor poate fi crescută

Descoperirile au arătat că, spre deosebire de grupul de control, activitatea diminuată a acestor gene specifice a dus la alterări vizibile ale structurii mitocondriale, potrivit studiului publicat săptămâna aceasta în revista Nature Aging.

În plus, echipa a descoperit o corelaţie pozitivă semnificativă între activitatea CG11837 şi durata de viaţă a organismului.

Află și de ce bebelușii născuți în octombrie au șanse mai mari să atingă vârsta de 100 de ani.

Cercetătorii chinezi au eliminat gena dintr-un spectru de şase specii distincte. Inclusiv la purici ai plantelor, musculiţe de oţet şi ţânţari. Suprimarea genei a dus la o scurtare pronunţată a duratei de viaţă a acestora. Scăderea a fost cuprinsă între 25% şi 59% după ce a fost afectată gena rezistentă la îmbătrânire.

În schimb, s-a demonstrat că supraexprimarea genei prelungeşte durata medie de viaţă la musculiţele de oţet, potrivit studiului.

De asemenea, studiile in vitro realizate pe celule umane au arătat că activarea genei CG11837 sporeşte capacitatea acestora de a lupta împotriva îmbătrânirii. Se obține astfel o îmbunătăţire de 30%.

Activarea genei CG11837 poate apărea ca o strategie nouă pentru prelungirea duratei de viaţă la oameni. În sectorul agricol această genă eliminată ar putea servi ca o nouă modalitate de combatere a dăunătorilor, au declarat cercetătorii chinezi.

Baterie pentru mașină electrică, în nuanțe de roșu și albastru. Northvolt, rivalul Tesla din Europa, a produs prima sa baterie litiu-ion