Doctorii au introdus virusuri în piciorul unei femei, pentru a-i vindeca rana. Pacienta era infectată cu o bacterie rezistentă la antibiotice

Doctorii au introdus virusuri în piciorul unei femei, infectat cu o bacterie rezistentă la antibiotice. În timp ce primul tratament nu a reușit să îi vindece rana femeii timp de 2 ani, cel cu virusuri a fost un succes.

Publicat: 21 ianuarie 2022, 10:34

Rana la picior a unei femei, infectată cu o bacterie, nu a putut fi vindecată după un tratament cu antibiotice obișnuit. Acesta a fost administrat timp de 2 ani. Pentru a ajuta pacienta, doctorii au apelat și la un tratament cu bacteriofagi, virusuri ce infectează bacterii.

Noul tratament a presupus o combinație de virusuri și antibiotice. Noua terapie a fost un succes, potrivit studiului publicat în jurnalul Nature Communications, scrie Live Science.

Terapia a reușit să elimine bacteria în doar câteva luni.

Doctorii au introdus virusuri în piciorul unei femei, pentru a-i vindeca rana

„La câteva zile după tratament, rana pacientei era deja uscată, adică rana nu mai elimina puroi și culoarea pielii se schimba de la gri la roz,” a declarat Anais Eskenazi, autorul principal al studiului.

La 3 luni de la începutul terapiei, prin care doctorii au introdus virusuri în piciorul femeii, nu au mai fost găsite semne ale bacteriei. În plus, pacienta și rana s-au vindecat treptat.

La 3 ani de la administrarea tratamentului, infecția bacteriană nu a revenit. Recent, experții au descoperit un nou mușchi în corpul uman.

„Văd asta drept o dovadă convingătoare că poți obține sinergie între antibiotice și bacteriofagi,” a declarat Paul Turner, profesor în cadrul Universității Yale, ce nu a fost implicat în studiu.

Aceasta nu e prima dată când a fost studiat acest efect produs de antibiotice în combinație cu virusuri.

Conceptul de folosire a virusurilor pentru a omorâ bacteriile a apărut în urmă cu peste 1 secol. Acesta a fost documentat cu 1 deceniu înainte de descoperirea penicilinei, în 1928. Acum, doctorii au folosit același concept și au introdus virusuri în piciorul femeii, pentru a omorî bacteria.

Descoperirea antibioticelor a dat naștere unei noi ramuri de studiu. Astfel, tratamentul cu bacteriofagi nu a primit la fel de multă atenție.

Bacteriofagii au început să fie studiați în ultimul deceniu

Interesul în bacteriofagi, virusuri ce infectează bacterii, a crescut în ultimul deceniu, potrivit Live Science. Experții au cercetat noi strategii pentru a putea combate bacteriile rezistente la antibiotice.

În acest caz, în care doctorii au introdus virusuri în piciorul pacientei, experții au avut succes. Metoda poate avea același obstacol ca în cazul antibioticelor, însă. Așa cum bacteriile pot evolua pentru a fi rezistente la medicamente, pot evolua pentru a se proteja de virusuri, potrivit unui studiu din anul 2021. Recent, a fost descoperit un sistem anticancer găsit în celulele umane.

Diferența notabilă e că bacteriofagii vor evolua și ei, pentru a combate această rezistență. În plus, bacteriile nu pot schimba genele care rezistă la bacteriofagi la fel de repede ca genele care rezistă la antibiotice, potrivit Turner.

Acum, experții vor să studieze flexibilitatea bacteriofagilor în combaterea bacteriilor. Acest caz îi poate ajuta să înțeleagă cum virusurile pot fi „antrenate” pentru a ucide eficient anumite bacterii, potrivit Live Science.

Persoană blondă care lucrează la un birou, cu laptop în față. Experții au studiat ce efect are munca de acasă asupra angajaților