Un grup de oameni antici a fost descoperit în Israel. Acum cât timp a trăit și cât de diferit arată de Homo sapiens

Cercetătorii au descoperit un alt grup de oameni antici, necunoscut până acum, în Israel. Specia arată foarte diferit de oamenii moderni, potrivit experților.

Publicat: 7 octombrie 2021, 14:58

Specia umană antică a fost descoperită în Israel, în apropierea orașului Ramla. Membrii acestei specii au fost numiți ”ultimii supraviețuitori” ai unui grup uman antic, potrivit BBC News. Potrivit experților, specia avea un craniu diferit față de cel al Homo sapiens.

Descoperirerea poate avea un impact semnificativ asupra istoriei evoluției umane, susțin experții implicați în studiu.

Cercetătorii au găsit porțiuni dintr-un craniu și o mandibulă ce au aparținut unui singur exemplar. Experții cred că acest individ provine dintr-o specie ce s-a extins în zonă cu sute de mii de ani în urmă și a permis dezvoltarea oamenilor de Neanderthal în Europa și echivalentul lor în Asia.

Exemplarul din specia umană antică a trăit în zona Israelului în urmă cu 140.000 – 120.000 de ani

Individul descoperit de cercetători, ce făcea parte dintr-un grup de oameni antici, a trăit în regiune în urmă cu 140.000 – 120.000 de ani. Studiul a fost publicat în jurnalul Science. Specia a fost numită ”tipul Homo Nesher Ramla” pentru moment.

Potrivit lui Hila May, din cadrul Universității Tel Aviv, descoperirea redefinește istoria evoluției umane, mai ales momentul în care au apărut oamenii de Neanderthal, ce a fost asociat până acum cu Europa.

”Totul a început în Israel. Sugerăm că un grup local a fost sursa populației,” a declarat May pentru BBC News. ”În timpul perioadelor interglaciare, valuri de oameni, oamenii Nesher Ramla, au migrat din Orientul Mijlociu în Europa.”

Echipa crede că primii membri dintr-un grup de oameni antici erau deja prezenți în regiune acum 400.000 de ani. Cercetătorii au observat elemente similare între descoperirea lor și grupuri ”pre-Neanderthal” din Europa.

Vezi mai multe imagini în GALERIA FOTO!

Fragmente craniu specie Homo Nesher Ramla. Fragment de craniu și mandibulă, pe fundal alb
Experții au descoperit rămășițele unor fosile Homo Nesher Ramla / Shutterstock

”E prima dată când am putut face conexiunea între diferitele specimene găsite în Levant,” a declarat Rachel Sarig, din cadrul Universității din Tel Aviv.

”Există mai multe fosile umane din peșterile din Qesem, Zuttiyeh și Tabun ce provin din aceeași perioadă, pe care nu le puteam atribui niciunui grup specific de oameni. Dar compararea formelor lor cu cele ale noului specimen din Nesher Ramla justifică alăturarea lor în noul grup uman.”

Cum arătau membrii Homo Nesher Ramla, un alt grup de oameni antici

May sugerează că acești oameni au fost strămoșii oamenilor de Neanderthal. ”Oamenii de Neanderthal europeni au început să trăiască aici în Levant și au migrat în Europa și s-au reprodus cu ale grupuri de oameni.”

Alte specimene ar fi mers în India și China, a declarat Israel Hershkovitz, scrie BBC News, ceea ce ar sugera o legătură între oameni antici din Asia de Est și oamenii de Neanderthal din Europa: ”Unele fosile găsite în Asia de Est au caracteristici similare cu cele ale oamenilor de Neanderthal, așa cum au Nesher Ramla.”

Experții își bazează declarațiile pe asemănările în trăsături între fosilele din Israel și cele găsite în Europa și Asia. Teoria lor privind acest grup de oameni antici e considerată controversată.

Chris Stringer, din cadrul Muzeului de Istorie Naturală din Londra, Marea Britanie, a studiat recent fosile umane din China, un grup de oameni antici.

”Nesher Ramla e important pentru că e o nouă confirmare că mai multe specii au trăit împreună în regiune în acea perioadă și acum avem aceeași poveste în Asia de Vest,” a declarat Stringer. ”Dar cred că e un salt prea mare în acest moment să creezi o legătură între cele mai vechi fosile din Israel și oamenii din Neanderthal. Mă uimește și sugestia că există vreo legătură specială între materia Nesher Ramla și fosilele din China.”

Când au fost descoperite fosilele Homo Nesher Ramla

Fosilele au fost descoperite în 2010, la o adâncime de 8 m. Alături de ele au fost găsite unelte de piatră și oase de animale. Printre acestea se numără cai, cerbi și un strămoș al vitelor, numit bour. De atunci, experții au studiat rămășițele, scrie Live Science.

”Oamenii cred că analizarea fosilelor e rapidă, dar durează mult timp,” a declarat Hershkovitz, paleoantropolog în cadrul Universității Tel Aviv. ”După ce găsești fosilele, trebuie să le cureți să și le reconstruiești și să aduni materie comparabilă din toată lumea pentru a le putea înțelege.”

Oasele grupului de oameni antici Nesher Ramla au caracteristici similare cu cele ale oamenilor de Neanderthal. Acestea se pot observa în special în zona mandibulei. Acești oameni antici aveau cranii ce se aseamănă cu oamenii arhaici. Experții susțin că un grup de oameni antici diferă de oamenii moderni, Homo sapiens. Exemplarele au o structură diferită a craniului, fără bărbie și cu dinți foarte mari.

Mâna unui expert care scoate la iveală un os uman, din nisip, similar cu acele fosile inedite din China care au dezvăluit detalii despre evoluția umană