Experții vor să învie un virus antic descoperit în oasele unui om de Neanderthal. De ce vor să înceapă un experiment atât de periculos

Experții vor să învie un virus ce a fost descoperit recent în oasele unui om de Neanderthal, găsite într-o peșteră din Rusia.

Publicat: 15 mai 2024, 14:14

Oasele au o vechime de 50.000 de ani și se pare că erau infectate cu herpes. Experții din cadrul Universității Federale din Sao Paulo, Brazilia, au identificat rămășițele virusurilor papilomavirus și adenovirus, ce sunt transmise sexual.

Virusurile au fost identificate în ADN-ul a 2 masculi ce au fost descoperiți într-o peșteră din Rusia, scrie Daily Mail.

Teorii din trecut au sugerat că omul de Neanderthal ar fi dispărut din cauza virusurilor. Acest studiu ar putea oferi dovezi ce susțin această direcție.

Echipa de cercetare vrea să sintetizeze aceste virusuri și să infecteze celule umane în laborator. Pentru a vedea cum se compară aceste tulpini antice cu variantele moderne pe care le avem și azi.

„Aceste virusuri de tipul Jurassic Park pot fi ulterior studiate pentru caracteristicile lor reproductive și patogene. Și pot fi comparate cu rudele lor moderne,” a declarat Marcelo Briones, autorul studiului și unul dintre experții ce vor să învie un virus antic.

„Sunt sceptic că acest lucru poate fi obținut, dată fiind lipsa unei înțelegeri complexe a modului în care e afectat ADN-ul virusurilor,” a continuat Briones. „Și cum să reconstruim bucățile recuperate într-un genom viral complet.”

„De asemenea, interacțiunea dintre virus și gazdă, mai ales într-un mediu complet diferit, e ceva ce merită să fie luat în considerare,” a continuat expertul.

Recent, o bacterie „pierdută” a fost descoperită în dintele unui om de Neanderthal.

Rămășițele celor 2 exemplare au fost descoperite în peștera Chagyrskaya din Siberia, ce se află în munții Altai. Astfel, au putut analiza datele genomului creaturilor antice. Acum, experții vor să învie un virus antic pentru a-l studia.

Potrivit rezultatelor, rămășițele virusurilor nu au ajuns în oase din cauza unor posibili prădători sau oamenilor moderni care ar fi putut intra în contact cu ele.

Omul de Neanderthal ar fi putut să dispară din cauza virusurilor

Adenovirusurile cauzează simptome similare cu răceală în oamenii moderni. Pot duce și la infecții ce cauzează inflamația la nivelul mucoaselor. Omul de Neanderthal putea să sufere și de negi genitali și cancer din cauza papilomavirusului.

Potrivit studiului, „virusurile herpetice, mai ales, ar fi putut fi o cauză importantă în dispariția omului de Neanderthal”. Dar sunt necesare alte cercetări pentru a confirma aceste concluzii.

După această analiză, experții vor să învie un virus antic pentru a-l compara cu tulpinile moderne.

„Luate împreună, datele noastre indică faptul că aceste virusuri ar putea reprezenta virusuri care chiar au infectat oamenii de Neanderthal,” a continuat Briones.

Aceste rezultate nu sunt surprinzătoare. De-a lungul vieții, oamenii moderni suferă, în medie, de 10 boli. Rămășițele acestor specimene de Neanderthal au fost descoperite inițial alături de alte 9 exemplare. Toate aveau ADN comun – adică făceau parte din aceeași familie.

Potrivit testelor, vârstele variau de la copii, la adolescenți și adulți. Experții cred că aceștia au murit în același timp.

Celebrele piramide din Giza, construite în deșert, cu cerul albastru pe fundal. Ultima piramidă regală construită în Rgipt avea mormântul construit în spatele ei