Detaliul ascuns din evoluția oamenilor. Ce s-a întâmplat în ultimele 2 milioane de ani

Experții au vorbit despre detaliul ascuns din evoluția oamenilor, ce ar fi influențat specia umană în ultimele 2 milioane de ani.

Publicat: 19 aprilie 2022, 8:23

Potrivit cercetătorilor, în ultimele 2 milioane de ani, evoluția umană a fost influențată de schimbarea climei. Pentru acest rezultat, experții au folosit o simulare pe calculator a climei Pământului, pe măsură ce a trecut prin schimbările de climă în Pleistocen.

Experții au descoperit că schimbările de precipitații și temperatură aveau legătură cu mai multe specii ale strămoșilor umani, inclusiv pentru Homo sapiens, scrie Science Alert

Aceste schimbări au dictat unde locuiau și cum supraviețuiau oamenii.

Detaliul ascuns din evoluția oamenilor

„Deși diferite grupuri de oameni arhaici au preferat medii diferite de climă, aceste medii au fost afectate de schimbările climatice cauzate de schimbările astronomice în axa, înclinația și excentricitate orbitablă ale Pământului,” a declarat Axel Timmermann, din cadrul Universității Naționale Pusan, din Coreea de Sud.

Rezultatele studiului au scos la iveală detaliul ascuns din evoluția oamenilor, ce au influențat numeroase specii.

Cercetarea oferă informații în plus pentru teoria potrivit căreia schimbările climatice ar fi grăbit anumite etape evolutive ale genului Homo. Această ipoteză există de mai mult timp, dar e dificil de dovedit pentru că nu există date climatice care să corespundă perfect cu fosilele umane descoperite până acum.

„Una dintre cele mai notabile probleme e că arhivele terestre ale mediilor locuite – precum cele obținute din sedimente – sunt, de obicei, limitate din punct de vedere al perioadelor din datele disponibile,” a declarat Michael Petraglia, arheolog din cadrul Institutului Max Planck. Petraglia nu a fost implicat în studiu, dar a comentat rezultatele.

Cea mai veche pereche de pantaloni din lume a uimit experții – află cum a fost creată.

Timmermann și echipa sa au luat în considerare schimbările condițiilor de mediu din ultimele 2 milioane de ani. În plus, au inclus transformări climatice astronomice cauzate de mișcarea Pământului. Acestea poartă denumirea de cicluri Milankovitch. Ele au ajutat experții să determine detaliul ascuns din evoluția oamenilor.

Pentru simulare, experții au folosit super-calculatorul ALEPH, din Coreea de Sud. În total, experții au introdus date timp de 6 luni. Ca urmare, aceasta a devenit cea mai lungă simulare a unui model climatic complex realizată până acum.

Mai multe specii din genul Homo au fost incluse în studiu

Ulterior, experții au comparat datele cu mai multe fosile identificate până acum. Printre speciile incluse în studiu se numără Homo erectus, Homo heidelbergensis și Homo neanderthalensis, printre altele.

Studierea speciilor a scos în evidență detaliul ascuns din evoluția oamenilor. Datele au demonstrat că diferite grupuri din genul Homo, întinse pe Pământ de-a lungul anilor, au fost influențate de tiparele climatice.

Vezi cum arăta Pământul acum 4 miliarde de ani.

„Studiul nostru documentează rolul fundamental pe care l-a avut clima în evoluția genului Homo,” a declarat Timmermann.

„Suntem cine suntem pentru că am reușit să ne adaptăm de-a lungul a mii de ani la schimbări climatice mici din trecut,” a continuat Timmermann.

Un exemplu din studiu e cel al speciei Homo heidelbergensis. Aceasta a dispărut, în timp ce Homo sapiens s-a dezvoltat, în urma unui episod de stres climatic din sudul Africii. Rezultatele studiului au fost publicate în Nature.

Asteroid care se îndreptă către Pământ. Un asteroid s-a prăbușit pe Pământ după ce a fost identificat