În ultimii ani, au existat numeroase dezbateri despre impactul pe care îl pot avea telefoanele mobile și rețelele de socializare asupra copiilor și adolescenților. Unii experți au tras semnale de alarmă și au cerut gestionarea mai atentă a utilizării acestor dispozitive.
Țara care a interzis telefoanele mobile în școli. De ce cred experții că pot afecta negativ copiii
Noua Zeelandă e țara care a interzis telefoanele mobile în școli pe întreg teritoriul său, anunț făcut de Christopher Luxon, prim-ministrul conservator.
Acum, însă, Noua Zeelandă se confruntă cu ceea ce unii numesc o „criză” a educației.
Ca urmare, Christopher Luxon, prim-ministrul conservator al țării, a decis interzicerea telefoanelor mobile în școli.
Țara care a interzis telefoanele mobile în școli
Prim-ministrul conservator al Noii Zeelande, Christopher Luxon, a anunţat interzicerea telefoanelor mobile în şcolile din ţară, o măsură menită să combată scăderea ratei de alfabetizare, informează AFP, scrie AGERPRES.
În urmă cu câţiva ani, şcolile din Noua Zeelandă aveau unele dintre cele mai bune rezultate din lume în materie de alfabetizare. Dar abilităţile de citire şi de scriere ale tinerilor au scăzut până într-un punct îngrijorător. Ca urmare, unii cercetători vorbesc despre o „criză” a educaţiei.
Astfel, Noua Zeelandă devine țara care a interzis telefoanele mobile în școli.
„Vom interzice telefoanele în şcolile de pe tot cuprinsul Noii Zeelande. Vrem ca copiii noştri să înveţe şi vrem ca profesorii noştri să predea”, a declarat prim-ministrul. Luxon şi-a preluat funcţia în această săptămână.
Christopher Luxon declarase că va interzice telefoanele mobile în şcoli în cursul primelor 100 de zile de mandat. Astfel, adoptă o politică deja testată în SUA, Marea Britanie şi Franţa.
Scopul acestei măsuri este de a pune capăt comportamentelor perturbatoare. Și de a-i încuraja pe elevi să se concentreze, a precizat el.
Acum că Noua Zeelandă devine țara care a interzis telefoanele mobile în școli, rămâne de văzut ce impact va avea această decizie asupra copiilor.
Noua Zeelandă trece printr-o „criză a alfabetizării”
Cercetătorii de la asociaţia neozeelandeză Education Hub avertizaseră anul trecut cu privire la o „criză a alfabetizării”. Au constatat că peste o treime dintre tinerii de 15 ani abia ştiau să citească şi să scrie.
Guvernul conservator al lui Christopher Luxon a provocat controverse încă din prima săptămână în care s-a aflat la putere. El a renunțat la o interzicere pe scară largă a fumatului, o măsură de pionierat adoptată de guvernul precedent. În plus, sub conducerea sa, Noua Zeelandă a devenit țara care a interzis telefoanele mobile în școli.
Există mai multe studii care susțin că telefoanele mobile și rețelele de socializare au un efect negativ asupra copiilor.
Experții au observat un efect „îngrijorător”, ce poate afecta abilitățile cognitive pe termen lung, atunci când oamenii petrec prea mult timp în fața ecranelor. Cercetătorii trag un semnal de alarmă, ca utilizatorii să monitorizeze timpul petrecut în fața ecranului.
În ciuda mai multor experți care au avertizat despre potențialul periculos al tehnologiei asupra dezvoltării creierului în rândul copiilor și adolescenților, numeroase școli, la nivel internațional, au introdus o regulă prin care elevii își pot aduce propriile dispozitive la școală.
În ultimii ani, experții au observat o creștere semnificativă a dependenței legate de dispozitive. Un exemplu e dependența de jocuri video. Potrivit studiilor, 2-3% din utilizatori intră în această categorie.