Platformele de inteligență artificială au atras atenția în ultimele luni, cu milioane de utilizatori în toată lumea. Dintre ele, ChatGPT pare să fie programul care poate genera cele mai multe schimbări în diferite arii, inclusiv în învățământ.
Programul care poate face temele elevilor. Ce platformă îngrijorează profesorii
ChatGPT e programul care poate face temele elevilor și care îngrijorează deja profesori și companii tech din întreaga lume.
În ultimele săptămâni, profesorii și-au exprimat îngrijorările despre ChatGPT, potrivit France24.
Platforma a fost antrenată cu miliarde de date de pe Internet. Are capacitatea să genereze povești, linii de cod și chiar să facă temele elevilor.
Programul care poate face temele elevilor
ChatGPT poate scrie eseuri și răspunde la numeroase întrebări care apar în lecțiile elevilor. Departamentul de educație din New York deja a interzis ChatGPT pe rețelele sale. Decizia a fost luată din cauza „îngrijorărilor despre impactul negativ pe care îl poate avea asupra procesului de învățare”.
ChatGPT e programul care poate face temele elevilor, bazat pe inteligenţa artificială (AI). Programul e capabil să redacteze texte cu răspunsuri la întrebări simple. ChatGPT s-a răspândit foarte repede în universul educaţional. Acest ritm i-a determinat pe profesori să îşi pună întrebări despre oportunitatea interzicerii sau utilizării acestuia, informează AFP, scrie AGERPRES.
De la jumătatea lunii decembrie, la doar câteva săptămâni după lansarea noului software de un start-up californian, OpenAI, opt universităţi australiene au anunţat că îşi vor modifica examenele. Acestea vor considera folosirea inteligenţei artificiale de către studenţi drept o tentativă de fraudă.
În 2023, examenele lor vor fi „supravegheate”. În plus, vor include „o folosire sporită a hârtiei şi a stiloului”, a anunţat coordonatoarea grupului de opt universităţi australiene, Vicki Thomson, citată pe un blog al cotidianului The Australian.
Școlile publice din New York au restrâns accesul la ChatGPT pe reţelele şi terminalele lor informatice. ChatGPT a îngrijorat și unele dintre cele mai mari companii tech, precum Google.
„Acest program nu permite dezvoltarea unor competenţe de gândire critică şi de rezolvare a problemelor, care sunt calităţi esenţiale pentru reuşita şcolară şi pentru reuşita de-a lungul întregii vieţi”, a declarat Jenna Lyle, purtătoare de cuvânt a Departamentului pentru Educaţie din metropola americană, despre programul care poate face temele elevilor.
Mai multe companii mass-media au relatat despre utilizarea tot mai frecventă a acestui program AI de către elevi din lumea întreagă. Aceștia au fost încurajaţi mai ales prin intermediul unor videoclipuri publicate pe TikTok.
Unii profesori susțin integrarea ChatGPT
ChatGPT este un robot conversaţional care a fost „antrenat” graţie unor cantităţi fenomenale de date publicate pe Internet. Acesta poate „să prezică” urmarea probabilă a unui text. Dar, în absenţa capacităţii de raţionament, el produce un amestec uimitor de răspunsuri corecte şi de erori factuale sau de logică. Unele dintre ele sunt mai greu de detectat.
Acestui software i se întâmplă să citeze rechinul-balenă (un peşte) în rândul mamiferelor marine. Se poate înșela în privinţa mărimii ţărilor din America Centrală și „să uite” anumite evenimente istorice precum Bătălia de la Amiens din 1870 sau să inventeze din nimic referinţe bibliografice.
În universul educaţional, anumite voci se pronunţă totuşi pentru integrarea acestei inovaţii în metodele de predare, deși programul care poate face temele elevilor.
Află și cum comunicarea prin intermediul tehnologiei poate avea un efect semnificativ asupra copiilor.
„ChatGPT este o inovaţie importantă. Dar nu mai importantă decât calculatoarele sau programele de editare a textelor”, care au sfârşit prin a-şi găsi un loc în şcoală, a declarat Antonio Casilli, profesor la Institutul Politehnic din Paris şi autorul cărţii „En attendant les robots” („Aşteptându-i pe roboţi”), publicată de editura Seuil.
„ChatGPT vă poate ajuta să creaţi o primă ciornă atunci vă aflaţi în faţa unei foi goale de hârtie. Dar, după aceea, trebuie totuşi să mai scrieţi, să oferiţi textului un stil propriu,” a continuat Casilli.