Facebook e una dintre cele mai mari rețele de socializare din lume, ce a reușit să schimbe modul în care interacționăm online. Deși are un nume cunoscut la nivel mondial, se pare că CEO-ul Mark Zuckerbeg vrea să schimbe denumirea companiei sale.
Facebook plănuiește să își schimbe numele. De ce vrea Mark Zuckerberg o nouă denumire pentru compania sa
Facebook plănuiește să își schimbe numele chiar săptămâna următoarea, potrivit unor surse. Schimbarea va fi detaliată într-o prezentare a CEO-ului companiei, Mark Zuckerberg.
Potrivit unei surse apropiate, Zuckerberg va vorbi despre schimbare în cadrul conferinței anuale Connect, pe 28 octombrie, scrie The Verge. E posibil, însă, ca numele să fie dezvăluit înainte.
Se pare că gigantul tech va avea un nume nou în încercarea de a reprezenta noua sa misiune – construirea metaversului.
Facebook plănuiește să își schimbe numele
Schimbarea denumirii e următorul pas în evoluția companiei, ce acum se numește Facebook Inc. Gigantul tech vrea să se distanțeze de imaginea unei rețele de socializare, ce a inclus numeroase scandaluri semnificative în ultimii ani.
Cel mai probabil, schimbarea numelui va include poziționarea rețelei Facebook într-o firmă mai mare, ce va gestiona și alte grupuri, precum Instagram, WhatsApp, Oculus și altele.
Facebook is planning to change its company name next week to reflect its focus on building the metaverse, according to a source with direct knowledge of the matter.
Facebook plănuiește să își schimbe numele și să treacă la o companie metavers. Compania a anunțat deja că are peste 10.000 de angajați ce se axează pe hardware pentru consumatori. În această categorie sunt incluși ochelarii de realitate augmentată. Mark Zuckerberg crede că aceștia vor ajunge să fie la fel de folosiți precum smartphone-urile.
În luna iulie, Zuckerberg a declarat că firma sa „va trece de la oameni care ne văd mai ales ca o companie de rețele de socializare la o companie metavers”.
Schimbarea imaginii companiei ar putea ajuta și la separarea ambițiilor lui Zuckerberg de problemele pe care le-a întâmpinat Facebook în ultimii ani. Recent, fosta angajată Frances Haugen a dezvăluit documente interne despre cum Facebook generează profit în detrimentul siguranței civice, potrivit spuselor ei.
Facebook nu e primul gigant tech care plănuiește să își schimbe numele. În 2015, Google a fost reorganizat complet sub o companie ce poartă numele de Alphabet. Potrivit The Verge, această mișcare a fost realizată pentru a se distanța de imaginea unui motor de căutare și a se transforma într-un conglomerat de companii.
Facebook vrea să dezvolte un metavers
Noul nume al companiei încă e secret, chiar și în interiorul companiei. E posibil ca noua denumire să aibă legătură cu Horizon. Aceasta e versiunea VR a Facebook, pe care gigantul tech a dezvoltat-o în ultimii ani.
Există mai multe semne că Facebook plănuiește să își schimbe numele. În această vară, compania a alcătuit o echipă ce se va ocupa exclusiv de metavers. Recent, compania a anunțat că va angaja 10.000 de persoane în Europa, cu același scop.
Potrivit lui Zuckerberg, metaversul „va fi un element important și cred că va fi o parte semnificativă a următorului capitol în modul în care evoluează Internetul după Internetul mobil.”
Cred că va fi următorul mare capitol al companiei noastre, depunem eforturi în această arie.
– Mark Zuckerberg
Facebook plănuiește să își schimbe numele și să dezvolte un metavers. Compania a promovat ideea de multivers în ultimele săptămâni. Chiar și așa, conceptul e greu de înțeles la prima vedere.
Ce este metaverse, noul proiect Facebook
Termenul de metaverse a fost folosit inițial de scriitorul Neal Stephenson, în operele sale. A fost folosit pentru a descrie o lume virtuală în care oamenii evadau din realitatea dură în care trăiau. Acum, termenul e folosit de unele dintre cele mai mari și controversate companii din lume.
Metaversul se poate referi la spații digitale ce par mai reale cu ajutorul unor tehnologii precum realitatea virtuală și realitatea augmentată. Sistemul e posibil cu ajutorul Internetului. Uneori, metavers e folosit în industria jocurilor video, pentru a descrie lumile virtuale. În acestea, jucătorii pot să interacționeze și să exploreze, potrivit Reuters.
Facebook plănuiește să își schimbe numele și să pună baza unui metavers. Nu se știe exact cum va arăta lumea virtuală în perspectiva companiei. În acest moment, se pare că Mark Zuckerberg vrea să pună baza unui spațiu virtual în care oamenii pot să interacționeze.
Rămâne de văzut ce nume va purta Facebook de acum încolo și cum plănuiește să creeze metaversul. Mark Zuckerberg va oferi detalii în cadrul conferinței Connect, la finalul lunii.