Facebook e una dintre cele mai mari rețele de socializare din lume. În ciuda succesului înregistrat până acum, se pare că gigantul tech a avut probleme în ultimul trimestru din anul 2021.
Facebook a pierdut utilizatori zilnici, pentru prima dată în istoria rețelei de socializare. Acțiunile companiei au scăzut cu 20%
Facebook a pierdut utilizatori zilnici, pentru prima dată de la lansarea rețelei de socializare, și a înregistrat o scădere semnificativă a valorii acțiunilor companiei.
De la lansarea sa, Facebook a avut o creștere impresionantă. Acum, compania a raportat primul declin al numărului de utilizatori zilnici, la nivel global, potrivit The Verge.
În plus, în ultimul trimestru al anului, Facebook a înregistrat o creștere a publicității mai mică decât estimările oficiale. Ca urmare a datelor, valoarea acțiunilor Facebook a scăzut cu aproximativ 20%.
Facebook a pierdut utilizatori zilnici, pentru prima dată de la lansarea rețelei de socializare
Valoarea de piață a companiei a scăzut cu 200 de miliarde de dolari de la anunțarea datelor. Creșterea numărului de utilizatori a stagnat pe Instagram și WhatsApp. În plus, aplicația principală Facebook a pierdut aproape 1 milion de utilizatori zilnici, în Statele Unite ale Americii. Aceasta e piața unde Facebook realizează cel mai mare profit, din publicitate.
Un reprezentant al companiei a confirmat că acesta e primul declin secvenţial din istoria companiei.
Facebook a pierdut utilizatori zilnici și la nivel global. În total, acest număr a scăzut de la 1.93 de miliarde în trimestrul precedent, la 1.929 de miliarde în ultimul trimestru. Aceste date ar indica faptul că Facebook nu mai are aceeași relevanță în rândul tinerilor. Meta va introduce avataruri 3D pentru Instagram Stories.
Meta nu a oferit numărul utilizatorilor Instagram, dar se pare că numărul utilizatorilor zilnici, pe toate aplicațiile deținute de companie, nu a trecut de 2.82 de miliarde. Aceasta ar indica o creștere de doar 10 milioane de utilizatori față de trimestrul anterior.
Compania Meta a avut profit de 40 de miliarde de dolari în anul 2021
Chiar dacă Facebook a pierdut utilizatori zilnici, compania Meta continuă să fie extrem de profitabilă. Anul trecut, a avut un profit de 40 de miliarde de dolari. Cea mai mare parte din această sumă provine din publicitate.
În același timp, Meta a investit miliarde de dolari în Reality Labs, departamentul responsabil de casca Quest VR și tehnologia de realitate virtuală, plus alte inițiative legate de metavers. Acel departament a pierdut 10.2 miliarde de dolari anul trecut, în comparație cu un câștig de 2.3 miliarde.
Meta nu a oferit date nici despre vânzările Quest, deși experții estimează că acestea se ridică la aproximativ 10 milioane de unități. Facebook Messenger te va anunța când cineva face un screenshot la conversație.
Facebook a pierdut utilizatori zilnici, pentru prima dată în istoria rețelei de socializare, dar Mark Zuckerberg pare optimist privind planurile pentru casca de realitate virtuală și metavers. Într-un apel cu investitorii, Zuckerberg a declarat că următoarea cască VR Meta va fi lansată anul viitor. Dispozitivul va „avea un preț mai ridicat”.
În trecut, CEO-ul Facebook a declarat că va dori să investească sume mai mari în Reality Labs, în următorii ani. Zuckerberg ar crede că următoarea mare platformă computațională va include realitatea virtuală și realitatea augmentată.