În aceste video-uri, ce fac parte din trend-ul NPC streaming, creatorii de conținut se află în fața camerei și repetă mai multe expresii care nu par să aibă legătură unele cu altele. Denumirea vine de la personajele din jocurile video care nu pot fi controlate de către jucători (non-playable characters).
Ce e un NPC, noul trend viral de pe TikTok. Creatorii de conținut pot să facă și „7.000 de dolari pe zi pentru 5 expresii”
Un nou trend viral a apărut pe TikTok și mulți utilizatori se întreabă ce e un NPC, un concept care a îmbogățit unii creatori de conținut.
Aceste personaje repetă expresii și mișcări specifice, în funcție de cum au fost programate, scrie The Guardian.
Cel mai mare creator de conținut din acest trent e Pinkydoll, din Montreal. Video-urile ei cu „înghețata e atât de bună” au devenit virale în luna iulie. De atunci, tendința s-a răspândit în întreaga lume și a ajuns și în România.
Ce e un NPC, noul trend viral de pe TikTok
Expresiile folosite de Pinkydoll și de alți creatori de conținut din acest trend sunt, de fapt, răspunsuri la cadouri pe care le primesc de la utilizatorii TikTok care urmăresc video-urile în direct și care cer expresii specifice, uneori prin emoji-uri – de exemplu, cu înghețată, trandafiri etc.
Aceste cadouri reprezintă diferite sume, de la câțiva cenți la câțiva dolari. Cu un public mai mare, aceste sume se cumulează. În iulie, Pinkydoll câștiga „7.000 de dolari pe zi pentru 5 expresii”, potrivit The Guardian.
Cum tendința s-a răspândit în întreaga lume, mulți se întreabă ce e un NPC.
Unii creatori de conținut recunosc că fac astfel de video-uri pentru bani. „Trebuie să-mi duc copilul la un dentist special și e foarte scump, da?” a mărturisit o creatoare de conținut.
Potrivit experților, astfel de video-uri îmbină cultura jocurilor video cu tente erotice. Ceea ce devine extrem de problematic atunci când în video-uri apar copii sau bătrâni, care nu înțeleg exact contextul acestui tip de conținut. Astfel de video-uri au apărut deja și în România.
La un nivel de bază, astfel de video-uri reprezintă un fel de glumă, care a apărut în cultura de gaming.
„Au descoperit toate lucrurile care par ciudate legate de comportamentul personajelor NPC din jocurile video,” a declarat Stephanie Rennick, filosof din cadrul Universității din Glasgow. Rennick a studiat dialogul din jocurile video și a explicat ce e un NPC. „Toate normele conversaționale pe care personajele NPC le încalcă și creatorii de conținut mimează același lucru. Astfel de personaje nu se comportă precum o fac oamenii normali. Nu sunt jigniți dacă îi pui să repete același lucru din nou și din nou. Nu se așteaptă ca tu să cooperezi în conversație.”
Recent, o femeie a fost dată afară din cauza video-urilor de pe TikTok.
NPC streaming încalcă tabuuri conversaționale
„Cred că persoanele care fac astfel de video-uri pot fi înțelese drept nepoatele media ale influencerilor e-girls care au apărut pe Twitch și TikTok la începutul deceniului,” a declarat Christine Tran, expertă în cultura online din cadrul Universității din Toronto.” „Sunt creatori care se auto-sexualizează, care și-au construit publicul prin îmbinarea esteticii culturii de gaming cu influența modelelor de videochat.”
Potrivit experților, astfel de video-uri și conținutul lor încalcă tabuuri conversaționale, motiv pentru care atrag un public larg. În plus, potrivit lui Tran, astfel de video-uri oferă „sentimentul că poți controla un creator”.
Deși trend-ul a devenit viral în ultimele luni, există de ceva timp pe TikTok. Contul lui Nicki Loczek, ce creează astfel de video-uri de 2 ani, are milioane de vizualizări. În acest context, mulți se întreabă ce e un NPC și de ce astfel de video-uri atrag un public larg.
Află cum afectează TikTok adolescenții, potrivit experților.
Trend-ul continuă să atragă milioane de vizualizări în întreaga lume. E una dintre cele mai profitabile tendințe pe TikTok, mai ales că nu presupune resurse sau investiții semnificative din partea creatorilor de conținut.