Pentru a se asigura că livrările au loc la timp, Amazon folosește milioane de șoferi angajați prin programul Flex, pornit în anul 2015. Programul a fost criticat, însă, din cauza modului în care sunt concediați șoferii. În ciuda plângerilor, Amazon nu a schimbat sistemul.
Amazon folosește un algoritm pentru a concedia angajații. Cum funcționează
Amazon folosește un algoritm pentru a concedia angajații. Șoferii serviciului Flex s-au plâns de metodă, ce ar presupune interacțiune umană minimă. Nu e prima dată când angajații Flex au plângeri legate de modul în care sunt tratați de Amazon.
Similar cu alte servicii de acest fel, șoferii se pot înscrie în program cu ajutorul unei aplicații, scrie Engadget. Aceștia își pot alege singuri turele, pot coordona livrările și raporta probleme.
Tehnologia face parte din întreaga lor interacțiune cu platforma. Performanța șoferilor e monitorizată atent și ei pot fi concediați de un algoritm ce necesită interacțiune umană minimă.
Amazon folosește un algoritm pentru a concedia angajații
Potrivit unui raport Bloomberg, se pare că algoritmul poate concedia angajați fără o cauză întemeiată. Un fost șofer a susținut că notele primite au început să scadă atunci când a fost forțat să oprească livrările din cauza unui cui în roata mașinii.
A reușit să îți crească notele la calificativul maxim următoarele săptămâni, dar Amazon tot l-a concediat. Deși a contestat concedierea, compania nu a vrut să îl reangajeze.
Atunci când există probleme, șoferii susțin că nu există un sistem de suport, pentru că angajații trebuie să interacționeze cu un sistem automatizat.
Amazon folosește un algoritm pentru a concedia angajații și aceștia susțin că plângerile se rezolvă foarte greu.
Alți șoferi au avut probleme după ce nu au putut efectua livrările din cauza unor factori externi. De la porți închise, la consumatori care nu răspund la telefon în momentul livrării și lacăte închise, mulți șoferi s-au confruntat cu situații care le-au scăzut nota medie.
Atunci când media notelor primite de șoferi scade sub un anumit prag, angajații sunt în pericol de concediere. Ei pot petrece și săptămâni întregi pentru a-și ridica scorul.
Dacă un șofer simte că a fost concediat pe nedrept, nu există foarte multe soluții. Orice contestație costă 200 de dolari și mulți susțin că nu merită efortul.
”Atunci când apare o problemă, nu există susținere,” a declarat Cope, șofer în serviciul Flex, ce a vorbit despre cum Amazon folosește un algoritm pentru a concendia angajații. ”Ești tu împotriva mașinăriei, așa că nici măcar nu încerci.”
Amazon consideră programul Flex un succes
Deși șoferii Flex nu sunt mulțumiți de sistem, acesta e considerat un succes în cadrul Amazon, potrivit unui fost inginer ce a lucrat la serviciu.
În jur de 4 milioane de șoferi au descărcat aplicația în întreaga lume. Numărul include 2.9 milioane de șoferi în Statele Unite ale Americii. Peste 660.000 de oameni din SUA au descărcat aplicația doar în ultimele cinci luni.
Amazon susține că acuzațiile de concediere fără o cauză întemeiată nu reprezintă experiența majorității șoferilor Flex.
”Am investit masiv în tehnologie și resursele necesare să le oferim șoferilor vizibilitate privind statusul lor în companie și eligibilitatea de a continua livrările și investigăm toate contestațiile șoferilor,” a declarat reprezentantul Amazon, Kate Kudrna, pentru Bloomberg.
Amazon folosește un algoritm pentru a concedia angajații, în ciuda plângerilor. Nu e prima dată când gigantul tech se confruntă cu acuzații privind modul în care se poartă cu angajații.