National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) a dezvăluit că, în urma investigației efectuate, consider că sistemul Tesla Autopilot ar fi fost implicat în minim 13 accidente rutiere fatale.
Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale. Cum ar fi eșuat sistemul auto
Autoritățile din SUA susțin că Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale, dincolo de faptul că producătorul auto ar fi mințit consumatorii.
Investigația a concluzionat și că producătorul auto a pretins că Autopilot e capabil de acțiuni care nu corespund realității, scrie The Guardian.
Investigația a durat 3 ani, după ce a fost lansată în august 2021. Autoritățile au identificat minim 13 accidente rutiere care au dus la cel puțin 1 deces. În plus, au descoperit multe altele care au dus la răni grave. În acestea „întrebuințarea greșită previzibilă a sistemului de către șoferi ar fi jucat aparent un rol”.
Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale
Autoritățile au găsit și dovezi potrivit cărora „sistemul slab de interacțiune cu șoferul nu era potrivit pentru capacitățile de operare permisive ale Autopilot”. Ceea ce ar fi dus la „un decalaj de siguranță critic”.
Astfel, experții au concluzionat că Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale. În decembrie, Tesla a dezvăluit că cea mai mare rechemare de mașini pe care a făcut-o până acum – 2.03 de milioane de vehicule doar în SUA, adică aproape toate mașinile în circulație – a fost menită pentru a se asigura că șoferii acordă mai multă atenție atunci când folosesc sistemul avansat.
După ce au încheiat prima investigație, experții au deschis încă una. Aceasta e menită să afle dacă această retragere de pe piață pentru a instala noi sisteme de siguranță pentru Autopilot era adecvată.
NHTSA susține că a 2-a investigație a fost deschisă după ce au fost descoperite îngrijorări legate de accidente.
Află și ce trebuie să faci în primele 10 minute după un accident rutier, potrivit experților.
Cea de-a 2-a investigație include modelele Y, X, S, 3 și Cybertruck din SUA. Acestea sunt dotate cu Autopilot și au fost produse în perioada 2012 – 2024.
Dincolo de faptul că Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale, agenția susține și că actualizările de software par să vizeze unele dintre aceste îngrijorări. Dar Tesla „nu le-a făcut drept parte din retragere”.
În decembrie, reprezentanții Tesla au susținut că e posibil ca sistemul Autopilot „să nu fie suficient pentru a preveni utilizarea eronată din partea șoferilor”.
Elon Musk și Tesla ar fi știut că există probleme cu Autopilot
Musk, alături de alți directori din firmă, ar fi știu că au de-a face cu un sistem Autopilot defect. Dar, chiar și așa, au permis ca mașinile să fie conduse în condiții nesigure, potrivit unui verdict din 2023, în cel mai recent proces în care e implicat producătorul auto.
Verdictul e un obstacol considerabil pentru Tesla. La începutul acestui an, compania a câștigat 2 procese în California bazate tot pe sistemul Autopilot. Acum, însă, compania ar putea fi găsită responsabilă pentru decesul șoferului. Acum, și autoritățile au concluzionat că Tesla Autopilot ar fi cauzat 13 accidente fatale.
Elon Musk și Tesla sunt implicați în acest proces în urma unui accident din 2019, în Miami. Stephen Banner, proprietarul unui Model 3, a ajuns sub un camion întors. În urma impactului, Banner a decedat.
Bryant Walker Smith, profesor de drept din cadrul Universității din California de Sud, a numit verdictul semnificativ. Acesta ar sugera „nereguli alarmante” între ceea ce știe compania Tesla intern și informațiile pe care le face publice.
„Această opinie deschide ușa către un proces public. În care judecătorul pare să încline să accepte numeroase declarații și alte dovezi. Care ar putea fi problematice pentru Tesla și CEO-ul companiei, a declarat Smith. „Și acum rezultatul acelui proces poate fi un verdict și cu pagube punitive.”