Musk, alături de alți directori din firmă, ar fi știu că au de-a face cu un sistem Autopilot defect. Dar, chiar și așa, au permis ca mașinile să fie conduse în condiții nesigure, potrivit unui verdict în cel mai recent proces în care e implicat producătorul auto.
Elon Musk și Tesla ar fi știut că există probleme cu Autopilot. Verdictul procesului ar putea afecta semnificativ producătorul auto
Un judecător a decis că Elon Musk și Tesla ar fi știu că există probleme cu Autopilot, funcția de conducere automată din vehiculele producătorului auto.
Judecătorul Reid Scott, din Florida, a concluzionat că procesul în Tesla a acuzată că sistemul Autopilot a dus la decesul unui șofer va ajunge în fața unui juriu, scrie Reuters.
În plus, reclamanții vor putea cere daune Tesla pentru neglijență.
Elon Musk și Tesla ar fi știut că există probleme cu Autopilot
Verdictul e un obstacol considerabil pentru Tesla. La începutul acestui an, compania a câștigat 2 procese în California bazate tot pe sistemul Autopilot. Acum, însă, compania ar putea fi găsită responsabilă pentru decesul șoferului.
Elon Musk și Tesla sunt implicați în acest proces în urma unui accident din 2019, în Miami. Stephen Banner, proprietarul unui Model 3, a ajuns sub un camion întors. În urma impactului, Banner a decedat.
Bryant Walker Smith, profesor de drept din cadrul Universității din California de Sud, a numit verdictul semnificativ. Acesta ar sugera „nereguli alarmante” între ceea ce știe compania Tesla intern și informațiile pe care le face publice.
„Această opinie deschide ușa către un proces public, în care judecătorul pare să încline să accepte numeroase declarații și alte dovezi care ar putea fi problematice pentru Tesla și CEO-ul companiei, a declarat Smith. „Și acum rezultatul acelui proces poate fi un verdict și cu pagube punitive.”
Elon Musk și Tesla ar fi știu de neregulile sistemului Autopilot. Chiar și așa, compania „a fost implicată într-o campanie de marketing care a prezentat produsele sale drept autonome”. În plus, Musk a făcut mai multe declarații publice despre tehnologie, ce „ar fi avut un efect semnificativ asupra capacității percepute a produselor”.
Procesul a fost intentat de soția șoferului decedat
Reclamanta din proces e soția lui Banner, proprietarul unui vehicul Tesla care și-a pierdut viața. Potrivit lui Scott, e posibil ca aceasta să poată susține în fața unui juriu că avertismentele din manualele Tesla nu sunt suficient de explicite.
Judecătorul a susținut că acest accident e „îngrijorător de similar” cu un alt accident fatal din 2016. În acesta a fost implicat Joshua Brown. La fel ca în cazul lui Banner, sistemul Autopilot nu a detectat camioanele care treceau pe lângă mașină și vehiculul a ajuns sub unul dintre ele la o viteză fantastică.
Acum, Elon Musk și Tesla ar putea fi trași la răspundere pentru aceste incidente.
„Ar fi rezonabil să concluzionăm că Tesla, prin CEO-ul și inginerii săi, știa foarte clar care e problema cu Autopilot și eroarea sa de a detecta traficul,” a concluzionat judecătorul.
Recent, Tesla Autopilot ar fi încercat să îl omoare și pe Elon Musk.
Judecătorul a făcut referire și la un video din 2016. În acesta, un vehicul Tesla conduce fără intervenție umană. Imaginile au fost folosite pentru a prezenta sistemul publicului.
„Ce lipsește din acest video e orice referire la faptul că imaginile sunt aspiraționale. Sau că tehnologia asta nu există în acest moment pe piață,” a continuat judecătorul.