NASA finanțează noi proiecte incredibile. Ce planuri „SF” susține agenția

NASA finanțează noi proiecte incredibile, ce au fost descrise drept „SF” și care pot contura viitorul explorării spațiale.

Publicat: 3 martie 2022, 7:23

NASA a ales mai multe concepte tehnologice inedite, pe care le va finanța de acum. Acestea pot ajuta omenirea să se răspândească în Sistemul Solar și dincolo de el. În total, 17 cercetători, din 9 state din SUA, vor împărți suma de 5.1 de milioane de dolari oferită de NASA.

Suma va fi folosită de experți în primele etape ale studiilor axate pe tehnologii ce urmează să fie dezvoltate, scrie Daily Mail.

Printre ideile care au primit o parte a fondului se numără echipamente ce pot genera oxigen din atmosfera planetei Marte. Un alt proiect presupune crearea unor drone care pot zbura pe Venus.

NASA finanțează noi proiecte incredibile

NASA a oferit suma de 5.1 de milioane de dolari în cadrul programului NASA Innovative Advanced Concepts (NIAC). Acesta a fost lansat pentru a susține idei ce pot fi folosite în viitoare misiuni spațiale.

Dacă aceste concepte vor fi transformate în tehnologii eficiente, NASA va putea explora lumi la care nu are acces acum. România a semnat Acordurile Artemis, create de NASA.

NASA finanțează noi proiecte incredibile, dar nu se știe exact cât de mult va dura până când acestea vor fi transformate în tehnologii ce vor putea fi folosite de astronauți. Potrivit NASA, acestea se află în primele etape de cercetare.

Unul dintre proiecte presupune crearea unei tehnologii ce ar putea produce oxigen pe Marte. Aceasta va absorbi dioxidul de carbon și poate fi inclusă și în costumele astronauților. Aceste costume vor folosi tehnologie Digital Thread.

„Un astronaut intră în scanner și, câteva ore mai târziu, va merge pe Marte într-un costum spațial personalizat. Va respira oxigen care a fost extras din atmosfera bogată în dioxid de carbon a Marte,” a fost exemplul oferit de NASA.

Un alt exemplu dintre aceste noi proiecte incredibile pe care le finanțează NASA aparține instituției MIT. Experții vor să creeze „o drona gonflabilă care seamănă cu o pasăre și care va zbura pe cer și va studia atmosfera și tiparele meteo” de pe Venus.

„Astfel de idei sunt acum SF, dar pot deveni realitate într-o zi, mulțumită unui nou fond acordat de NASA,” a declarat un reprezentant al agenției.

NASA a ales 17 noi proiecte

Agenția spațială a ales 12 noi proiecte, ale căror concepte se afla în Faza I de studiu. În plus, au fost alese 5 studii care se află în Faza II.

NASA finanțează noi proiecte incredibile, ce va permite experților să continue cercetarea. Proiectele din Faza I vor primi fiecare câte 175.000 de dolari pentru studii de 9 luni. Proiectele din Faza II primesc fiecare câte 600.000 de dolari, pe o perioadă de 2 ani. Ce va face NASA dacă un asteroid ar urma să lovească Pământul.

„Pe măsură ce ne îndreptăm atenția către destinații care reprezintă o provocare pentru explorare, cu oameni și roboți, ideile inovative și gândirea pe viitor vor fi esențiale în țelul nostru de a atinge noi etape,” a declarat Pam Melroy, din cadrul NASA.

„Concepte precum cele care sunt studiate acum în noua rundă de finanțare NIAC ne ajută să extindem gama a ceea ce e posibil, pentru a-l transforma în realitate,” a continuat Melroy.

Printre celelalte proiecte se numără nave care protejează echipajul de radiație în călătorii lungi. O altă navă ar putea folosi căldura Soarelui pe post de combustibil, pentru a trece dincolo de Sistemul Solar.

Lună plină mare, pe cer albastru, ca ultima Super Lună a anului 2022