Numeroși inventatori și-au riscat viața atunci când au creat sau studiat lucruri complet noi. Unii dintre ei au reușit să revoluționeze domenii întregi și să trăiască pentru a vedea roadele muncii lor, pe când alții au suferit accidente care le-au curmat viața.
Inventatori uciși de propriile invenții, creații și descoperiri. Ce au construit înainte să își piardă viața
Numeroși inventatori uciși de propriile invenții, creații și descoperiri au ajuns să fie cunoscuți pentru lucrurile pe care le-au construit.
Printre aceștia se numără și Stockton Rush, CEO-ul OceanGate Expeditions, compania care a creat submersibilul Titan, scrie Business Insider.
În iunie 2023, submersibilul a implodat și a ucis toți cei 5 pasageri aflați la bord, inclusiv pe Rush.
Inventatori uciși de propriile invenții, creații și descoperiri
Există aproximativ 26 de inventatori uciși de lucrurile pe care le-au creat sau studiat. Aceștia fac parte din specializări diverse, de la aviație, la sistemul sanitar și cel maritim. Cel mai recent nume de pe listă e cel al lui Rush. Înainte de acesta, în categoria maritimă, ultimul nume care fusese adăugat a fost cel al lui Thomas Andrews Jr, arhitectul navei Titanic.
Iată unii inventatori uciși de propriile invenții, creații și descoperiri:
Marie Curie
Probabil una dintre cele mai celebre cercetătoare care a fost ucisă de propriul studiu. Marie Curie și-a pierdut viața la 31 de ani după ce a câștigat primul Premiu Nobel. Ea a fost ucisă de anemie aplastică, din cauza faptului că a lucrat cu material radioactiv fără să se protejeze.
Alături de soțul ei, a studiat radiul și poloniul. Ea a fost și prima femeie care a câștigat vreodată un Premiu Nobel.
Curie a mai câștigat un Nobel, de această dată pentru izolarea radiului. Ea continuă să fie singura persoană care a câștigat Premiul Nobel în 2 categorii științifice diferite.
Henry Smolinski și Harold Blake
Henry Smolinski și Harold Blake sunt inventatori uciși de propriile invenții. Smolinski și Blake au vrut să creeze prima mașină zburătoare din lume, numită AVE Mizar. În ciuda succesului înregistrat la început, cei 2 ingineri și-au pierdut viața în timpul unui test de zbor.
Pentru mașina zburătoare, inginerii au combinat o Cessna Skymaster cu un vehicul Ford Pinto. Pe 11 septembrie 1973, cei 2 au mai realizat un test de zbor de la aeroportul din Ventura County. La scurt timp după decolare, mașina a început să emită un fum gros. La scurt timp, mașina s-a prăbușit și ambii ingineri și-au pierdut viața.
Robert Cocking
Robert Cocking era un pictor care făcea și cercetări în timpul liber. În 1837, el a creat o nouă parașută, pe care a prezentat-o publicului în cadrul grădinii Vauxhall. Cocking s-a detașat de balonul cu aer cald și a căzut câteva sute de metri spre pământ.
Modelul său de parașută nu a funcționat. Robert Cocking e cunoscut acum drept primul deces provocat de o parașută.
Stockton Rush
Pe lista cu inventatori uciși de propriile invenții tocmai a fost adăugat și Stockton Rush, CEO-ul OceanGate Expeditions, firma ce deținea submersibilul Titan. După ce echipajul de la suprafață a pierdut contactul cu pasagerii din submersibil, a fost organizată o operațiune de căutare de 5 zile.
Pe 22 iunie, Coasta de Gardă din SUA a anunțat că submersibilul a implodat în drum spre epava Titanicului. În acest moment, resturile submersibilului Titan sunt investigate pentru a afla cauza exactă a imploziei.
Se pare că există dovezi potrivit cărora Rush ar fi ignorat sfaturile altor experți precum și reguli de siguranță.
„Există dovezi care sugerează o problemă/un defect într-o anumită zonă,” a scris Karl Stanley (fondatorul Stanley’s Submarines) într-un email către Rush, după ce aceștia au testat submersibilul Titan. „Fără să știi care e defectul, modelele tale și experții tăi nu îți pot spune cum va fi afectată performanța submersibilului.”
Într-un final, Rush nu a ținut cont de sfaturile prietenului său. Mai mult, i-ar fi spus lui Stanley să „își țină opiniile pentru sine”.