Paleogeneticianul suedez Svante Pääbo a câștigat premiul Nobel pentru medicină. În 2010 a descoperit că Homo sapiens s-a încrucișat cu oamenii de Neanderthal

Paleogeneticianul suedez Svante Pääbo a câștigat premiul Nobel pentru medicină. Primele dovezi ale descoperirii sale au apărut în anul 2010. Acesta a reușit să descopere și să demonstreze că Homo sapiens s-a încrucișat cu oamenii de Neanderthal.

Publicat: 4 octombrie 2022, 12:05

Cercetătorul a fost recompensate pentru eforturile sale. El a reușit să demonstreze modul în care oamenii din zilele noastre au evoluat din strămoșii dispăruți. El a demonstrate că ”genomul hominizilor dispăruți” stă la baza evoluției oamenilor.

Paleogeneticianul suedez Svante Pääbo a câștigat premiul Nobel pentru medicină

Svante Pääbo a impresionat comitetul Premiilor Nobel și a reușit să primească distincția mult râvnită. Savante a primit premiul Nobel pentru descoperirile sale în domeniul medicine. Cercetătorul a fost luat în considerare mulți ani la rândul pentru premiul Nobel, însă abia anul acesta a reușit să plece acasă cu unul dintre ele.

Secretarul Comitetului Nobel, responsabil pentru decernarea premiului, a fost cel care l-a anunțat pe Svante Pääbo că a primit trofeul. Thomas Perlman, secretarul comitetului, a povestit câte puțin despre reacția cercetătorului la aflarea veștii.

” Svante Pääbo locuiește în prezent în Leipzig. Mi-a fost foarte ușor să dau de el. A fost de-a dreptul copleșit. În mod cert a fost fericit să afle. M-a întrebat dacă poate să împărtășească această veste cu cineva. Și-a dorit mult să-I spună soției sale despre această reușită. A fost încântat de acest premiu.”

Svante Pääbo a fost pionier în metodele de extragere, secvențiere și analizare a ADN-ului antic din oasele de Neanderthal.

Cercetările sale au durat mai bine de zece ani. Datorită descoperirilor sale, oamenii de știință vor putea de acum compara genomul de Neanderthal cu înregistrările genetice ale oamenilor vii de astăzi, scrie Digi24.

Cum și-a început Svante Pääbo cercetările

Svante Pääbo este un paleogenetician suedez. Tatăl său a fost celebrul biochemist Sune Bergstrom. Tatăl lui Svante Pääbo a primit premiul Nobel pentru medicină în anul 1982. El a fost creditat pentru transformarea studiului originilor omului, după ce a dezvoltat noi abordări care au permis examinarea secvențelor de AND provenite din rămășițele arheologice și paleontologice.

Svante Pääbo și-a dorit să ducă munca tatălui său mai departe, iar acum el a primit premiul Nobel pentru medicină Svante Pääbo a reușit secvențierea întregului genom al oamenilor de Neanderthal. Tot el este cel care a descoperit existența unui hominid necunoscut până la acel moment.

Descoperirea sa a adus la o mai bună cunoaștere a Omului de Denisova, datorită analizării unui fragment de os de deget găsit în Siberia. S-a atestat faptul că acesta are o vechime de aproximativ 40.000 de ani. Cercetătorii din lumea întreagă l-au felicitat pe Svante Pääbo pentru munca și eforturile pe care le-a depus în ultimii ani.

Una din cele mai citite lucrări ale sale a fost publicată în anul 1989. Lucrările sale au fost citate de peste 4.077 de ori, potrivit publicației Agerpres.ro. Te invităm să afli mai multe și despre descoperirile științifice din 2021 care au doborât recorduri la nivel Mondial.

Pisică neagră cu portocaliu, similară cu cea mai bătrână pisică din lume, Flossie