În 2015, CEO-ul Tesla, Elon Musk, aparent i-ar fi criticat dur pe inginerii companiei după ce tehnologia de asistență auto, Autopilot, aproape l-a ucis în timpul testelor, în mai multe ocazii, potrivit noii biografii a miliardarului.
Tesla Autopilot ar fi încercat să îl omoare pe Elon Musk. Cum a reacționat miliardarul după ce viața i-a fost în pericol
Tesla Autopilot ar fi încercat să îl omoare pe Elon Musk, CEO-ul companiei, în urmă cu câțiva ani, înainte ca autoritățile din SUA să investigheze sistemul.
Se pare că problema nu ar fi fost neapărat cu Autopilot, ci cu încăpățânarea miliardarului privind modul în care voia să funcționeze tehnologia, potrivit Futurism.
Dezvăluirea provine din biografia miliardarului, scrisă de Walter Isaacson, numită Elon Musk.
Tesla Autopilot ar fi încercat să îl omoare pe Elon Musk
Potrivit capitolului din carte dedicat lansării Autopilot, Musk a descoperit că o anumită curbă de pe autostrada Interstate 405 avea marcajele de pe șosea estompate. Ca urmare, Autopilot nu detecta corect benzile și vira spre direcția opusă.
Tesla Autopilot ar fi încercat să îl omoare pe Elon Musk atunci când „aproape s-a izbit” de mașinile care veneau din direcția opusă. Și acest lucru nu s-a întâmplat o singură dată. O mașină Tesla pe modul autopilot a fost și la un pas de se izbi de un tramvai.
Potrivit biografiei, de fiecare dată când se întâmpla acest lucru, Musk venea „furious” la birourile Tesla și se certa cu inginerii săi.
„Faceti ceva ca programul să funcționeze cum trebuie,” le-ar fi cerut Musk angajaților.
Nu e prima dată când apar informații despre modul în care se poartă Musk cu angajații săi. În plus, se pare că miliardarul ar fi ignorat sugestiile inginerilor săi. Aceștia i-ar fi cerut ani de zile să incorporeze în sistemul Autopilot tehnologia LiDAR.
Acesta e un tip de radar care detectează lumina în locul sunetului. Competitorii Tesla, precum Waymo, al companiei Google, folosesc de mulți ani această tehnologie pentru ca mașinile autonome să poată „vedea”. În schimb, tehnologia Tesla Autopilot, ce ar fi încercat să îl omoare pe Elon Musk, nu se bazează pe ea.
Elon Musk a insistat ca mașinile Tesla să folosească senzori optici
Elon Musk e cel care ar fi insistat ca mașinile Tesla să folosească doar senzori optici. A asemănat tehnologia cu modul în care oamenii își folosesc ochii pentru a conduce.
Dincolo de faptul că vrea să se diferențieze de competiție, decizia Tesla de a nu integra tehnologia LiDAR e și varianta mai ieftină, potrivit lui Musk.
Recent, Elon Musk a încălcat legea când se afla la volan, dar nu va primi amendă.
Dar nu toți inginerii Tesla au fost de acord, mai ales că tehnologia Autopilot ar fi încercat să îl omoare pe Musk.
„Exista o distanță atât de mare între scopul lui Elon și ce era posibil,” a declarat Andrew Bagliano, vicepreședintele Tesla. „Pur și simplu nu știa care sunt obstacolele.”
„Încercam să avem aceste conversații cu Elon, să stabilim ce trebuie să facă senzorii,” a continuat Bagliano. „Și erau, de obicei, conversații foarte dificile. Pentru că el revenea mereu la ideea ca oamenii au doar 2 ochi și pot conduce o mașină.”
Până la urmă, Sam Teller, din cadrul Tesla, a venit cu o soluție–au fost vopsite marcajele de pe șosea. Ceea ce nu a remediat problema cu Autopilot, tehnologie ce e investigată acum în SUA.
„După aceea, mașina lui Musk cu autopilot a condus bine în acea curbă,” a scris Isaacson în biografie.