Cercetătorii au creat primul marsupial modificat genetic din lume. Ce tehnologie controversată au folosit

Cercetători din Japonia au creat primul marsupial modificat genetic din lume. Ei au folosit o tehnologie controversată pentru experiment, ce a fost folosită până acum pentru a modifica genetic plantele și chiar și oamenii.

Publicat: 31 octombrie 2021, 11:23

Cercetatorii din cadrul Institutului RIKEN au creat un grup de pui albinoși de oposum cu ajutorul unei tehnologii controversate. Modul în care e folosită această tehnologie și repercusiunile sale în următoarele decenii au dus la discuții tensionate în lumea academică.

Această tehnologie a fost folosită și pentru modificarea genetică a unor plante, precum roșiile, dar și pe embrioni umani, scrie The Independent

Cercetătorii încearcă de 25 de ani să aplice aceeași tehnică pe mamifere, însă aceasta e prima dată când eforturile lor au avut succes.

Cercetătorii au creat primul marsupial modificat genetic din lume

Cercetătorii din Japonia au folosit tehnologia CRISPR pentru a modifica genetic mamiferele marsupiale.

Tehnologia de editare genetică CRISPR folosește proteine pentru a găsi, a se lega șii modifica anumite porțiuni din materialul genetic. Tehnologia există din anul 2012.

Cel mai controversat experiment CRISPR, de până acum, a fost axat pe embrioni umani, realizat de cercetători din China.

Acum, tehnologia a fost folosită în cazul unor mamifere marsupiale, familie ce include animale precum oposumi, canguri și koala.

Deși cercetătorii au încercat acest proces în ultimii 25 de ani, abia acum au reușit să creeze primul marsupial modificat genetic din lume. Marsupialele au caracteristici biologice unice și exemplarele sunt rare în laborator.

”E o reușită pe care nu credeam că o voi vedea în timpul vieții mele,” a declarat John VandeBerg, genetician din cadrul Universității din Texas, pentru MIT Technology Review.

Noua cercetare poate ajuta experții să înțeleagă mai bine caracteristicile biologice ale mamiferelor marsupiale. Mai mult, pot oferi indicii și despre sănătatea oamenilor, scrie The Independent.

Oposumii pot avea și ei anumite boli de care suferă oamenii și au mai multe tipuri de celule de imunitate decât oamenii.

Cum au reușit cercetătorii să modifice genetic mamiferele

Experților le-a fost dificil să insereze CRISPR în celulele oposumului, primul marsupial modificat genetic, fără să deterioreze embrionii. Ei au creat un sistem prin care controlau lumina din laborator astfel încât să optimizeze ciclul de reproducere. Au folosit și o unealtă piezo electrică pentru a penetra membranele celulelor.

Cu ajutorul CRISPR, experții folosesc proteine ce pot fi manipulate ușor și programate astfel încât să se lege de o secțiune specifică a ADN-ului. Procesul introduce mutații atunci când ADN-ul se vindecă.

În cazul oposumilor, cercetătorii au manipulat gena care produce pigment. Ca urmare, printre puii născuți se numărau câțiva care aveau albinism.

Experimentul prin care a fost creat primul marsupial modificat genetic a fost lăudat de cercetători. Alte experimente ce au folosit tehnologia CRISPR au fost controversate. Cel mai cunoscut e al lui He Jiankui, un cercetător din China. Acesta a fost condamnat la 3 ani în închisoare după ce a folosit CRISPR pentru a modifica genetic embrioni umani.

Tehnologia CRISPR continuă să fie controversată, la nivel mondial. Unii experți sunt îngrijorați că aceasta ar putea fi folosită în experimente și studii, cu repercusiuni semnificative, în următoarele decenii.

Celulă digitală a unui virus, albastră, cu tentacule. Celulele ar avea „tentacule” cu ajutorul cărora se pot mișca