Ce salariu oferă NASA pentru a simula că locuiești pe Marte timp de 1 an. Puțini ar fi ghicit suma surprinzătoare pe care o primește și o româncă

A fost dezvăluit ce salariu oferă NASA pentru a simula că locuiești pe Marte timp de 1 an, într-un experiment ce ajută experții să anticipeze obstacolele pe care le-ar întâmpina astronauții care vor ajunge pe Planeta Roșie.

Publicat: 3 iulie 2023, 13:40

4 indivizi au fost de acord să fie închiși într-un habitat cu o suprafață de 518 de metri pătrați. Acesta simulează condițiile de pe Marte și a fost construit în cadrul Centrului Spațial Johnson, al NASA.

Cu acest experiment, experții vor să studieze cum e să locuiești pe Planeta Roșie, scrie Futurism

Oamenii se vor confrunta cu numeroase obstacole într-un astfel de mediu extrem.

Ce salariu oferă NASA pentru a simula că locuiești pe Marte timp de 1 an

Cei 4 indivizi vor sta în acest habitat timp de 378 de zile. În acest timp, vor avea un program încărcat, ce va include un regim strict de exerciții fizice, precum și o listă lună de sarcini. Printre acestea se numără plimbări spațiale simulate și creșterea recoltelor.

NASA a dezvăluit și ce salariu oferă pentru o astfel de slujbă cu cerințe exigente. Experții anticipează ca experiența să fie dificilă pentru cele 4 persoane care au fost de acord să participe la experiment.

Aceste persoane vor fi închise în acest habitat timp de 1 an. NASA plătește fiecare participant cu câte 10 dolari pe oră, pentru orele în care sunt treji. Pentru 378 de zile, vor primi aproximativ 60.000 de dolari. Deși pare o sumă impresionantă, salariul mediu brut în SUA, în 2022, a fost de peste 70.000 de dolari.

Potrivit Futurism, salariul oferit de NASA pentru acest proiect pare destul de mic pentru un experiment atât de dificil.

Din echipajul care a intrat în simulator săptămâna trecută fac parte cercetătoarea Kelly Haston, inginerul Ross Brockwell, doctorul Nathan Jones și microbiologul Irina Anca Șelariu, româncă din Brașov. Dincolo de ce salariu oferă NASA pentru acest studiu, informațiile pe care le vor primi experții în urma lui sunt foarte importante.

Participanții la studiu vor sta departe de familiile lor timp de 1 an

Pentru acest studiu, participanții vor fi închiși în acest habitat timp de 378 de zile. În acest timp, nu își vor putea întâlni apropiații, așa că vor sta departe de familiile lor.

Unii dintre participanți par să fie îngrijorați de acest aspect.

„Ceva se va strica acasă, unde e familia mea. Mașina de tuns iarba sau ceva și eu nu voi fi acolo pentru a o repara,” a declarat Jones. „Cred că va fi ușor să ni se facă dor de casă când se va întâmpla acest lucru.”

Dincolo de ce salariu oferă NASA pentru acest proiect, participanții au ocazia să testeze în premieră numeroase strategii care ar ajuta oamenii să supraviețuiască într-un mediu extrem și ostil, precum cel de pe Marte.

Aceste informații pot ajuta la colonizarea viitoare a planetei, unul dintre țelurile agențiilor spațiale din întreaga lume. În acest deceniu, cu programul Artemis, NASA intenționează să aducă din nou oamenii pe Lună. Satelitul natural s-ar putea transforma într-o bază pentru viitoarele călătorii spre Marte.

Stația Spațială Internațională, pe care vrea să o distrugă NASA, în orbita Pământului, cu planeta pe fundal și negru în conțul dreapta sus