„Urme de gheare” descoperite pe Marte. Ce sunt semnele de pe Planeta Roșie, de fapt

„Urme de gheare” descoperite pe Marte au uimit experții, care au surprins fenomenul deosebit pe Planeta Roșie.

Publicat: 11 mai 2022, 7:23

Marte e una dintre planetele care sunt luate în considerare pentru colonizarea umană pe viitor. În ultimii ani, agențiile spațiale au pus la punct planuri pentru a explora în amănunt Planeta Roșie, pe care au descoperit mai multe detalii inedite.

Recent, specialiștii au găsit „urme de gheare” pe Marte, o formă de relief deosebită, care oferă indicii despre istoria planetei, scrie Science Alert.

Cu ajutorul Mars Express, Agenția Spațială Europeană (ASE) a surprins un detaliu inedit din geologia Marte.

„Urme de gheare” descoperite pe Marte

Șanțurile surprinse pe Marte au fost asemănate cu „urme de gheare” de către experți. Specialiștii au, însă, o explicație simplă pentru aceste forme naturale.

Aceste „urme de gheare” descoperite pe Marte fac parte dintr-un sistem de falii imens de pe Marte. Acesta poartă numele de Tantalus Fossae.

Imaginile dezvăluite de ASE au surprins formele mult mai detaliat decât a fost posibil până acum. Aceste șanțuri au o mărime impresionantă. Au o adâncime de 350 de metri și o lățime de 10 kilometri. În plus, pot avea lungimi de până la 1.000 de kilometri.

În plus, culoarea care apare în imagini e cea reală, de pe planetă. Astfel, cei care le privesc pot să vadă cum arată celebra Planetă Roșie.

Află cum va fi viața pe Marte, potrivit lui Elon Musk.

Imaginile au fost generate pe calculator cu ajutorul unui model de teren digital al planetei, cu ajutorul datelor obține de Mars Express. Acestea oferă o priveliște extrem de detaliată a ariei vaste.

Potrivit comunicatului ASE, aceste „urme de gheare” descoperite pe Marte sunt, de fapt, fose. Acestea sunt forme geologice similare cu depresiunile. Tantalus Fossae se află în partea estică a vulcanului Alba Mons, de pe Marte. Acesta e vulcanul care se întinde pe cea mai mare suprafață, de pe Marte, cu câmpuri ce se întind pe minim 1.350 de kilometri. Pentru că e atât de întins, Alba Mons are o înălțime de doar 6.8 kilometri.

Cum au fost create urmele inedite

Potrivit experților, acele urme inedite au fost create atunci când Alba Mons s-a ridicat din crusa planetei. În urma procesului, aria a fost deformată.

„Faliile Tantalus Fossae sunt un exemplu foarte bun pentru texturi de suprafață numite grabene,” au scris reprezentanții în comunicat despre aceste „urme de gheare” descoperite pe Marte.

Recent, elicopterul Ingenuity a surprins o epavă „de pe altă lume” pe Marte – află cum a ajuns nava pe Planeta Roșie.

„Fiecare șanț a fost format atunci când 2 falii paralele s-au deschis, ceea ce a forțat ca roca din mijloc să cadă în acest gol care s-a creat,” a continuat comunicatul.

Un fenomen similar a fost observat și pe partea vestică a Alba Mons, cunoscută drept Alba Fossae.

Experții cred că aceste structuri nu s-au format toate în același timp. În schimb, s-ar fi format treptat. Ca urmare, unele dintre șanțuri se intersectează. Craterul de impact din imagini care grabene care îl străbat. Acest detaliu sugerează că grabenele s-au format după ce a fost creat craterul.

Bucăți de beton pe fundul oceanului. Recent, experții au descoperit drumul de cărămizi galbene pe fundul Oceanului Pacific