Un asteroid uriaș va trece pe lângă Pământ pe 18 ianuarie. Cât de mare e roca spațială

Un asteroid uriaș va trece pe lângă Pământ la jumătatea lunii ianuarie 2022. Acesta are o lăţime de peste 1 kilometru și zboară prin spaţiu spre Pământ.

Publicat: 16 ianuarie 2022, 7:23

Experți din întreaga lume analizează asteroizii din Sistemul Solar, pentru a putea calcula traiectoria lor. Unii dintre ei se pot apropia periculos de Terra, însă asteroidul ce va trece pe lângă planeta noastră în luna ianuarie nu pare să fie motiv de îngrijorare.

Asteroidul, ce a fost descoperit inițial în anul 1994, e mai mare decât Empire State Building, New York, Statele Unite ale Americii.

Roca spațială ne va lovi, dar va trece aproape de Terra pe 18 ianuarie 2022, potrivit BGR.

Un asteroid uriaș va trece pe lângă Pământ pe 18 ianuarie 2022

Roca spațială, numită de astronomi Asteroid 7498 (1994 PC1) și a fost descoperită inițial în 1994. Acesta este de aproximativ 2,5 ori mai mare decât Empire State Building din New York.

În trecut, dispariția dinozaurilor a fost cauzată de un asteroid uriaș, ce a avut impact cu Pământul, spre deosebire de 7498, ce va trece pe lângă planeta noastră.

Deşi este masiv, asteroidul 7498 (1994 PC1) nu este o ameninţare în acest moment. Asta înseamnă că nu ar trebui să ne facem griji că traiectoria sa se va schimba. Acest fenomen l-ar putea aduce mai aproape de Terra.

De fapt, se aşteaptă ca 7498 să treacă la o distanţă de 1,2 milioane de mile de Pământ. Recent, NASA a trimis o misiune istorică în spațiu, pentru a studia schimbarea traiectoriei asteroizilor.

Şansele de a vedea acest asteroid uriaş cu ochiul liber sunt mici. Persoanele care vor să vadă roca spațială 7498, un asteroid uriaș ce va trece pe lângă Pământ, vor avea nevoie cel puţin de un telescop mic.

De asemenea, vor trebui să aibă acel telescop îndreptat spre locul exact pe unde va trece asteroidul, scrie Mediafax. Acest asteroid uriaş a fost descoperit pentru prima dată de Robert McNaught în august 1994.

Citește continuarea pe observatornews.ro