O Super Lună și o cometă vor lumina cerul în această săptămână. Când vor avea loc fenomenele inedite

O Super Lună și o cometă vor lumina cerul în această săptămână. Cele 2 fenomene se vor suprapune într-una dintre zile.

Publicat: 12 iulie 2022, 15:27

Fanii evenimentelor astronomice vor avea parte de un spectacol pe cer în această săptămână. Dincolo de Luna plină din iulie 2022, pe lângă Pământ va trece și o cometă care străbate Sistemul Solar.

Experții estimează că această cometă, numită C/2017 K2 (și poreclită K2), are un diametru de 18 – 100 de mile, potrivit PopSci.

Astronomi din cadrul NASA estimează că aceasta se va apropia cel mai mult de Pământ pe 13 iulie. Cea mai mare vizibilitate va fi pe 14 iulie, însă.

O Super Lună și o cometă vor lumina cerul în această săptămână

Cometa K2 a fost detectată inițial cu ajutorul Telescopului Spațial Hubble, în mai 2017. Atunci, se afla între orbitele lui Saturn și Uranus, la o distanță de aproximativ 2.4 miliarde de kilometri distanță de Soare.

Potrivit NASA, descoperirea a marcat momentul în care experții au depistat cel mai îndepărtat punct în care a intrat o cometă în zona planetară a Sistemului Solar, vreodată. Acum, o Super Lună și o cometă, K2, vor lumina cerul în luna iulie.

Recent, NASA a confirmat cea mai mare cometă surprinsă până acum – ce dimensiune impresionantă are.

Experții cred că această cometă vine din Norul Oort. Acesta reprezintă un strat sferic de obiecte înghețate, unde temperaturile pot atinge și – 262 de grade Celsius. Norul Oort e situat la granița Sistemului Solar.

Experții cred că cele mai multe comete care supraviețuiesc perioade lungi (meteoriți care parcurg orbita în jurul Soarelui în mai mult de 200 de ani) provin din Norul Oort. Cometa K2 are mărimea unui oraș și e formată din gheață și praf. E posibil ca aceasta să fi fost expulzată gravitațional din Norul Oort. Astfel, și-a început călătoria de milioane de ani, ce include și o vizită în apropierea Pământului.

În ciuda mărimii cometei, e posibil ca aceasta să nu poată fi observată cu ușurință, inițial. Deși se va apropia cel mai mult de Pământ pe 13 iulie, va avea o distanță dublă față de cea dintre Pământ și Soare.

„Dacă ar fi vizitat Pământul jumătate de an mai devreme sau mai târziu, ar fi putut să fie văzută cu ochiul liber,” a declarat Quanzhi Ye, astronom din cadrul Universității din Maryland, pentru Space.com, despre cum o Super Lună și o cometă vor lumina cerul în luna iulie.

Cometa K2 poate fi văzută cu ajutorul unui telescop sau al unui binoclu

Cei care vor să vadă cometa pot folosi un telescop sau un binoclu. Momentul ideal e la ora 23:00 EST, pe 14 iulie. Cometa va continua să fie vizibilă din emisfera nordică, cu ajutorul unui telescop, până în luna septembrie. Va exista și o transmisiune în direct cu traiectoria cometei, pe Internet.

Află diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete – care dintre rocile spațiale pot atinge dimensiuni periculoase.

Dincolo de K2, o cometă care va vizita Pământul pe 13 iulie, va putea fi observată pe cer și o Super Lună. Aceasta va fi vizibilă din seara de 13 iulie, până în dimineața 14 iulie. Virtual Telescope Project va avea o transmisiune în direct a evenimentului, pe Internet.

Luna va atinge punctul cel mai luminos, perceput de pe Pământ. În acest moment, cometa K2 va fi mai dificil de observat, cu ajutorul telescopului potrivit.

Un asteroid imens s-a îndreptat către Pământ pe 4 august. Ce dimensiune impresionantă are