Interiorul Pământului ar fi înconjurat de o structură antică surprinzătoare. Ce s-ar ascunde în centrul planetei

Interiorul Pământului ar fi înconjurat de o structură antică surprinzătoare, susțin experții, care au descoperit stratul ascuns.

Publicat: 11 aprilie 2023, 15:45 / Actualizat: 11 aprilie 2023, 16:46

Experții au realizat cea mai detaliată hartă de până acum a geologiei de sub suprafața Pământului, în emisfera sudică. Harta a scos la iveală ceva ce a rămas nedescoperit până acum - fundul unui ocean antic, ce ar putea înconjura centrul Pământului.

Acest strat e subțire, dar dens. Se află la o adâncime de 2.900 de kilometri sub suprafață.

În acea zonă, nucleul exterior, format din metal topic, se întâlnește cu mantaua solidă aflată deasupra, scrie Science Alert. Aceasta e granița dintre nucleu și manta.

Interiorul Pământului ar fi înconjurat de o structură antică surprinzătoare

Experții vor să înțeleagă exact ce se ascunde sub suprafața planetei. Astfel de detalii sunt legate de erupții vulcanice și de schimbări în câmpul magnetic al Pământului. Câmpul magnetic ne protejează de radiația solară din spațiu.

Acum, experții au descoperit că interiorul Pământului ar fi înconjurat de o structură antică surprinzătoare.

„Investigațiile seismice, cum e a noastră, oferă imagini de înaltă rezoluție a structurii interioare a planetei noastre. Și descoperim că această structură e mult mai complicată decât se credea înainte,” a declarat Samantha Hansen, geolog din cadrul Universității din Alabama.

Hansen și colegii săi au folosit 15 stații de monitorizare îngropate în gheața din Antarctica, pentru a crea o hartă a undelor seismice din ultimii 3 ani. Modul în care se mișcă acele unde a dezvăluit compoziția materialelor aflate în Pământ. Pentru că undele sonore se mișcă mai ușor în aceste zone, poartă denumirea de zone cu viteză foarte mică.

Recent, experții au descoperit și că un ecosistem imens se ascunde sub suprafața Pământului.

„Cu analizarea a mii de înregistrări seismice din Antarctica, metoda noastră de imagistică a descoperit zone anormal de subțiri, în granița dintre nucleu și manta, peste tot pe unde ne-am uitat,” a declarat Edward Garnero, expert din cadrul Universității din Arizona.

Cu acest studiu, experții au concluzionat că interiorul Pământului ar fi înconjurat de o structură antică surprinzătoare.

O crustă oceanică s-ar ascunde lângă nucleul Pământului

„Grosimea materialului variază de la câțiva kilometri la zeci de kilometri,” a continuat Garnero. „Acest lucru sugerează că vedem munți pe nucleul Pământului, în unele zone de 5 ori mai înalți decât Muntele Everest.”

Potrivit experților, aceste zone sunt, cel mai probabil, o crustă oceanică ce a fost îngropată în urmă cu milioane de ani.

Interiorul Pământului ar fi înconjurat de această crustă scufundată. Modele de simulare au arătat cum curenții de convecție ar fi putut muta fundul oceanului antic în locația actuală.

Pentru că acest strat e atât de subțire, e greu de estimat dacă poate fi găsit peste tot în interiorul planetei. Dar experții cred că acest lucru e posibil. Sunt necesare mai multe studii seismice pentru a testa această teorie.

Descoperirea ajută geologii să își dea seama cum căldura de la nucleul mai fierbinte și dens ajunge în manta. Diferențele în compoziție sunt mai mari decât cele dintre suprafață solidă, din rocă, și aerul aflat deasupra. Studiul a fost publicat în jurnalul Science Advances.

Ce se găsește în centrul Lunii. Cercetătorii au confirmat în sfârșit adevărul