Experții au descoperit un „rechin fantomă” extrem de rar. La ce adâncime impresionantă a fost găsit

Experții au descoperit un „rechin fantomă” extrem de rar în apele din apropierea Noii Zeelande, la o adâncime impresionantă.

Publicat: 18 februarie 2022, 15:20

Cercetători din Noua Zeelandă au descoperit specia puțin studiată, ce trăiești în adâncul oceanului. Rechinii fantomă, cunoscuți și drept himere, sunt văzuți extrem de rar. Puii lor sunt găsiți și mai rar.

Rechinul din imagini era proaspăt eclozat atunci când a fost descoperit la o adâncime de 1.2 kilometri, potrivit BBC. Acesta a fost găsit în apele din apropierea South Island, Noua Zeelandă.

Experții speră ca acest specimen să îi ajute să aibă o înțelegere aprofundată a primelor stadii ale speciei.

Experții au descoperit un „rechin fantomă” extrem de rar

Brit Finucci, un membru al echipei de cercetare care a găsit puiul de rechin, a zis că e o „descoperire interesantă”. Potrivit acestuia, puiul a fost găsit din greșeală, în timpul unei analize a populațiilor marine.

„Speciile marine care trăiesc la mare adâncime sunt, de obicei, greu de găsit și, chiar în cazul rechinilor fantomă, tind să fie chiar ascunși,” a declarat Finucci pentru BBC despre cum experții au descoperit un „rechin fantomă”. „Așa că nu îi vedem foarte des.”

Experții din cadrul National Institute of Water and Atmospheric Research cred că puiul de rechin eclozase recent. Detaliul care le-a atras atenția și care dovedea că puiul e proaspăt ieșit din ou e faptul că stomacul său încă era plin de gălbenuș.

Embrionii rechinilor se dezvoltă în ouă depuse pe fundul mării. Ei consumă gălbenușul până când sunt gata să eclozeze. Cum arată animalul misterios care a uimit experții și-a dezvăluit secretele.

Potrivit lui Finucci, „rechinii fantomă” tineri pot avea caracteristici ale versiunii lor adulte. Ca urmare, descoperirea e cu atât mai semnificativă.

„Puii pot trăi în medii diferite…pot avea diete diferite, chiar pot să și arate diferit față de adulți,” a declarat Finucci. „Descoperirea acestui pui ne ajută să înțelegem mai bine biologia și o parte din ecologia acestei specii.”

„Rechinul fantomă” nu e un rechin, de fapt, susțin experții

Experții au descoperit un „rechin fantomă” extrem de rar, dar acesta nu ar fi un rechin. Finucci susține că primul pas al cercetătorilor e stabilirea speciei puiului.

„Vom lua mici mostre de țesut și vom face niște teste genetice,” a declarat Finucci. „După aceea vom face și măsurători ale corpului sau de morfometrie, ce ne va ajuta să decidem cu ce specie avem de-a face.”

„Rechinii fantomă” nu sunt, de fapt, rechini. Ei aparțin unei specii foarte similare cu rechinii și pisicile de mare. Sunt cartilaginoși (scheletul lor e compus, în mare parte, din cartilaj). Ca urmare, corpul lor pare să fie puțin translucid. Care sunt cele mai neobișnuite animale marine găsite în adâncurile oceanului în 2021.

Experții au descoperit un „rechin fantomă” la o adâncime de 1.2 kilometri. Cele mai multe specii de astfel de creaturi trăiesc la mari adâncimi, în mări și oceane. Puține astfel de specii trăiesc în ape mai puțin adânci.

Imaginea cu puiul a devenit rapid virală, după ce Finucci a publicat pe contul personal de Twitter, alături de un mesaj.

„De departe, descoperirea mea preferată din întreaga excursie!” a scris Finucci pe Twitter. „Un rechin fantomă nou-născut, proaspăt eclozat (evident după cum stomacul încă e plin de gălbenuș). Găsit la o adâncime de peste 1.200 de metri.”

Mumia „Băiatului de Aur”, în imagini CT. Experții au dezvăluit recent secretele mumiei