Eclipsa totală de Lună din noiembrie 2022. Când poate fi văzută Luna Sângerie

Eclipsa totală de Lună din noiembrie 2022 va putea fi văzută în mai multe zone de pe Pământ. Aceasta e numită și Luna Sângerie, pentru că va avea o nuanță roșiatică.

Publicat: 7 noiembrie 2022, 12:19

Pe 8 noiembrie 2022, oameni din Australia și Noua Zeelandă vor putea vedea pe cer o eclipsă totală de Lună. Fenomenul va fi vizibil și în alte zone, precum America de Nord, dar acolo va fi o eclipsă parțială.

Următoarea eclipsă totală de Lună va fi vizibilă în Australia și Noua Zeelandă abia în anul 2025, potrivit The Guardian

Pe 8 noiembrie, eclipsa totală (când satelitul natural al Pământului e acoperit complet de umbra Pământului) va dura 85 de minute.

Eclipsa totală de Lună din noiembrie 2022

O eclipsă de Lună are loc atunci când satelitul natural trece prin umbra Pământului. Dacă Luna e umbrită total, atunci va avea o culoare roșiatică. De aici și denumirea de Lună Sângerie, folosită în mai multe culturi.

Eclipsa totală de Lună din noiembrie 2022 va avea loc pe data de 8. Eclipsa va fi vizibilă în anumite regiuni din America de Nord, regiunea pacifică, Australia, Noua Zeelandă și estul Asiei. Luna va trece de umbră și penumbră și va avea loc fenomenul de Lună Sângerie

Potrivit SciTechDaily, planeta Uranus se va afla la aproximativ 3 grade nord de Lună, în timpul eclipsei totale. În mod obișnuit, planeta nu e vizibilă, dar, în timpul eclipsei, va putea fi văzută cu ajutorul unui binoclu sau telescop.

Pentru coasta de est a SUA și Canada, eclipsa va începe în jurul orei 4 dimineața. Eclipsa totală va avea loc la ora 5:15 dimineața.

În timpul unei eclipse totale de Lună, stelele se văd mai clar, pe măsură ce lumina reflectată de Lună devine mai închisă și pare roșiatică.

În Noua Zeelandă, eclipsa totală de Lună din noiembrie 2022 va începe în timpul serii. Punctul maxim va fi atins cu puțin înainte de miezul nopții.

Leonidele vor fi vizibile în noiembrie

Dincolo de eclipsa de lună din noiembrie, un alt fenomen spectaculos va fi vizibil pe cer – Leonidele, potrivit SciTechDaily. Această ploaie de meteoriți e activă toată lună, dar va atinge punctul maxim pe 18 noiembrie. În jurul acestei date, vor putea fi observați 15-20 de meteoriți pe oră, dacă e cerul senin.

În jurul acestei date, după eclipsa totală de lună din noiembrie 2022, Lună va fi plină aproximativ 35%. Ca urmare, unii dintre meteoriții care nu sunt atât de strălucitori nu vor putea fi văzuți cu ochiul liber.

Numele de Leonide a fost inspirat de constelația Leul, de unde par să provină meteoriții. În acest caz, meteoriții sunt, de fapt, bucăți lăsate în urmă de cometa Tempel-Tuttle, când orbitează în jurul Soarelui. Cometa Tempel-Tuttle a fost descoperită de 2 ori, independent, de 2 experți diferiți.

Află care e diferența dintre asteroizi, meteoriți și comete.

Meteoriții din ploaia Leonide sunt, de obicei, strălucitori, și au cozi care sunt vizibile mai multe secunde, pe măsură ce traversează cerul. Din acest motiv, reprezintă ploaia de meteoriți preferată de mulți.

Persoană care ține capsule de detergent în mână, deasupra unor rufe. Potrivit experților, substanța din pelicula capsulelor de detergent e periculoasă