Cea mai strălucitoare cometă a anului 2021 se va apropia de Pământ în luna decembrie. Când poți vedea Cometa Leonard

Cometa Leonard, cea mai strălucitoare cometă a anului 2021, se va apropia de Pământ în luna decembrie, potrivit experților. Evenimentul e cu atât mai important pentru că această cometa ar fi ajuns în apropierea planetei noastre în urmă cu zeci de mii de ani.

Publicat: 6 decembrie 2021, 14:23

Cometa Leonard, descoperită recent, va străluci pe cer în doar câteva zile. Ea va trece pe lângă Pământ, pentru prima dată în 70.000 de ani. Potrivit astronomilor, la începutul lunii, aceasta va fi vizibilă în emisfera nordică înainte de răsărit cu ajutorul telescopului - sau cu un binoclu în timpul nopții.

Intensitatea ei va crește de-a lungul lunii. Astfel, experții cred că această cometă, descrisă drept „o minge de gheață verde”, va putea fi vizibilă și imediat după apus, scrie Daily Mail

„Cometa Crăciunului” are o coadă verde pentru că interiorul său de gheață se încălzește pe măsură ce se apropie de Soare. La început, degajă praf albastru, după aceea galben sau alb și, într-un final, verde, potrivit Forbes

Când ajunge la această culoare, Cometa Leonard (numită oficial Cometa 2021 A1, potrivit Astronomy Now) se încălzește. Ea are în compoziție cianură și carbon diatomic. Potențialul ca această cometă să se spargă din cauza presiunii e cel mai mare în acest moment.

În Europa, cea mai strălucitoare cometă a anului 2021 va putea fi văzută cel mai bine pe 10 decembrie, după miezul nopții, potrivit experților. În America de Nord și în emisfera sudică, cel mai bun moment ar fi pe 14 decembrie, după apus.

Potrivit astronomilor, sunt șanse mari ca această cometă să poată fi văzută și de Crăciun, în anumite zone de pe glob.

Cometa Leonard se va apropia cel mai mult de Pământ pe 12 decembrie. Ea se va afla la o distanță de 34.4 de milioane de kilometri, potrivit Astronomy Now. Cometa are și propriul cont de Twitter, prin care urmăritorii pot afla unde se află.

Cum a fost descoperită Cometa Leonard

Deși ar mai fi vizitat Pământul în urmă cu 70.000 de ani, cea mai strălucitoare cometă a anului a fost descoperită abia la începutul 2021, pe 3 ianuarie, de către astronomul Gregory J. Leonard, în cadrul Observatorului Mount Lemmon din Arizona. Aceasta a primit denumirea de C/2021 AI.

De la descoperirea ei, cometa s-a apropiat și de Pământ, și de Soare. Atunci când a fost descoperită, aceasta era „extrem de vagă”. A fost clasificată drept un obiect cu magnitudine 16. Astfel, cometa e de aproape 160.000 de ori mai întunecată decât cele mai închise stele care pot fi văzute cu ochiul liber.

De atunci, intensitatea ei a crescut. Când va ajunge în apropierea Pământului, va putea fi vizibilă cu ochiul liber, potrivit experților.

Cea mai strălucitoare cometă a anului 2021 are o orbită hiperbolică. După ce trece de Soare, aceasta va ieși din Sistemul Solar. Din acel moment, nu va mai fi vizibilă de pe Terra vreodată.

Până la această călătorie, Cometa Leonard avea o orbită de aproximativ 70.000 de ani. Se crede că aceasta ar fi petrecut ultimii 35.000 de ani la o distanță de 520 de miliarde de kilometri distanță de Pământ

Cometa Leonard se mișcă la o viteză de 254.399 de km pe oră. Aceasta nu va mai fi vizibilă după Crăciun. Va atinge cel mai apropiat punct de Soare pe 3 ianuarie, la fix 1 an de când a fost descoperită. Distanța dintre ea și Soare va fi de 92 de milioane de kilometri.

Imagine cu Telescopul James Webb, în spațiu