Câte animale ascunse ai în casă și în curte fără să știi. Experții au numărat speciile din locuințe

Experții au calculat câte animale ascunse ai în casă fără să știi. Numărul e foarte diferit față de cel pe care îl anticipau.

Publicat: 25 decembrie 2023, 14:03

În timpul pandemiei, cercetători în domeniul biodiversității au realizat un studiu neobișnuit. Cum erau blocați în case, s-au întrebat exact câte creaturi s-ar putea ascunde în locuințele lor. Așa că au început să le numere pe toate.

Înainte de numărătoarea oficială, au estimat că vor găsi în jur de 200 – 300 de specii în case, scrie Science Alert

Studiul a fost realizat într-o suburbie din Australia, unde casele au, în medie, 3 camere.

Câte animale ascunse ai în casă și în curte fără să știi

Cele mai multe animale descoperite pe proprietăți erau native zonei. Dar dintre cele 1.150 de specii identificate, 3 dintre ele nu mai fuseseră incluse în bazele de biodiversitate din Australia până atunci.

Printre acestea se numără un țânțar rar, musca de nisip și un vierme invaziv ce afectează negativ populațiile locale de melci. În studiul despre câte animale ascunse ai în casă, experții au luat în considerare și perimetrul proprietăților analizate.

Țânțarul rar a făcut parte din cele 13 specii de țânțar identificate. În dulapurile din bucătărie au fost găsite molii și viermi de gărgăriță, ascunși în alimente precum fâină. Dar au fost descoperiți și păianjeni, care se hrăneau cu aceste insecte. În total, au fost identificate 56 de specii de păianjeni.

În curți, au fost descoperite 103 plante. Dintre acestea, 100 nu erau native. În schimb, insectele și animalele erau. Au fost numărate specii de insecte care polenizează, precum albine și fluturi, printre altele.

Această categorie de creaturi a fost cea mai răspândită. Și, de multe ori, aceste insecte intrau și în case, în căutarea florilor din ghivece. Au fost identificate și 10 specii de viespi și 109 specii de muște.

Multe specii de albine indigene adormeau uneori în florile de la ferestre.

În categoria fluturilor și moliilor, experții care au studiat câte animale ascunse ai în casă și în curte au identificat 436 de specii. Unele erau mari cât o mână, dar cele mai mici abia puteau fi văzute cu ochiul liber.

Unele dintre larvele lor trăiau în pânze de păianjen și se hrăneau cu resturile arahnidelor.

Proprietățile oamenilor reprezintă un ecosistem complex

Cei mai mulți proprietari nu își dau seama cât de multe animale și insecte au în locuințe și în curte. În categoria vertebratelor, cele mai frecvente erau rozătoarele și șerpii, dar și mici mamifere care ieșeau din viziuni noaptea.

Unele dintre aceste specii sunt miniscule și nu pot fi văzute cu ochiul liber. Altele trăiesc în locuri care nu sunt accesate frecvent, acolo unde se poate strânge praful, ce oferă un mediu propice pentru reproducerea lor. În studiul despre câte animale ascunse ai în casă și în curte, uneori, animalele din natură ajungeau în locuință fără să fie detectate.

În total, experții au descoperit mult mai multe specii decât anticipau. Astfel, au demonstrat că și mediile urbane pot exista ecosisteme complexe.

Cele mai multe dintre aceste specii au fost descoperite în locuințe ca aveau curți pline de vegetație. Și în cele care erau dominate de gazon au fost găsite câteva sute de specii, dar numărul era mai mic. Potrivit experților, numărul poate fi similar cu cel din alte locuri din lume, doar că, cel mai probabil, speciile sunt indigene.

Cangur mic, care se uită spre cameră, pe fundal verde cu iarbă, pentru a ilustra animalele care ar fi „mult mai evoluate”