Celule cerebrale crescute în laborator au putut juca un joc video. Cum e posibil

Celule cerebrale crescute în laborator au putut juca un joc video creat în anii 1970, numit Pong, într-un experiment care a uimit experții.

Publicat: 14 octombrie 2022, 12:55

Celulele au fost crescute de experți, ce au încercat să creeze un „mini-creier” capabil să simtă și să răspundă la mediu. Dr. Brett Kagan, din cadrul companiei Cortical Labs, susține că a creat primul creier „care simte”, într-un vas.

Studiul a fost publicat în jurnalul Neuron, scrie BBC News.

Alți experți au fost impresionați de experiment, dar susțin că acele celule cerebrale nu pot simți, cu adevărat, așa cum descrie dr. Kagan experiența.

Celule cerebrale crescute în laborator au putut juca un joc video

„Nu am găsit un alt termen mai bun pentru a descrie dispozitivul,” a declarat dr. Kagan. „E capabil să preia informații dintr-o sursă externă, să le proceseze și să răspundă la ele în timp real.”

Primul mini-creier de acest fel a fost produs în anul 2013, pentru a studia microcefalia. Aceasta e o boală genetică în care creierul e prea mic.

De atunci, astfel de țesuturi au fost folosite pentru cercetare în aria dezvoltării cerebrale. Aceasta e, însă, prima dată când un astfel de mini-creier a interacționat cu un mediu extern. În acest caz, e vorba de un joc video.

Aceste celule cerebrale crescute în laborator nu reprezintă primul mini-creier creat astfel.

Echipa de cercetare a crescut celule umane cerebrale din celule stem. Experții au conectat mini-creierul la jocul video cu ajutorul electrozilor. Aceștia au dezvăluit în ce parte e terenului se afla mingea din Pong (un joc video similar cu tenisul) și cât de departe se afla de paletă.

Ca răspuns, celulele au produs o activitate electrică proprie. Pe măsură ce jocul a continuat, celulele au folosit mai puțină energie. Atunci când mingea trecea de paletă și jocul era reluat cu mingea într-o poziție aleatorie, celulele foloseau mai multă energie, pentru a se recalibra la o situație imprevizibilă.

Celule cerebrale crescute în laborator au învățat să joace Pong în 5 minute. În cele mai multe cazuri, mini-creierul rata mingea. Experții susțin că a avut o rată de succes mai mare decât șansa întâmplătoare. Experții susțin că mini-creierul nu își dă seama că joacă Pong, în modul în care ar face-o un utilizator uman.

Tehnologia ar putea fi folosită pentru a studia și trata mai multe afecțiuni

Dr. Kagan susține că această tehnologie ar putea fi folosită pentru a testa tratamente pentru afecțiuni neurodegenerative, precum Alzheimer

Pe viitor, dr. Kagan vrea să testeze impactul pe care îl are alcoolul asupra abilității mini-creierului de a juca Pong. Dacă va reacționa într-un mod similar cu creierul uman, atunci poate demonstra cât de eficient e sistemul.

„Atunci când oamenii se uită la țesuturi într-un vas, în acest moment văd dacă există activitate sau nu,” a declarat dr. Kagan. „Dar scopul acestor celule cerebrale crescute în laborator e procesarea informației în timp real. Atingerea funcției lor adevărate deschide atât de multe arii de cercetare ce pot fi explorate complex.”

Chiar și așa, unii experți nu cred că aceste celule pot „simți”, așa cum le-a descris dr. Kagan.

Tunel din aur, cu hieroglife, din Valea Regilor, Egipt. Arheologii care căutau mormântul Cleopatrei au descoperit un tunel miracol