Dovezi din câmpul magnetic al Pământului ar susține evenimente din Biblie. Ce momente importante ar fi descoperit experții

Experții susțin că dovezi din câmpul magnetic al Pământului ar susține evenimente descrise în Biblie. Arheologii ar fi găsit obiecte importante și într-un oraș de acum 10.000 de ani.

Publicat: 6 decembrie 2022, 7:23

În orașul biblic Gath, ce acum se află în Parul Național Tel Zafit, ar fi trăit uriașul Goliat. Distrugerea orașului e descrisă într-un singur vers din Biblie, dar arheologii încearcă de ani să își dea seama ce s-a întâmplat în zonă.

În plus, ei au vrut să determine și când ar fi avut loc distrugerea orașului. Recent, o echipă condusă de Yoav Vaknin, din cadrul Universității din Tel Aviv, a încercat o nouă metodă de datare a locației.

Vaknin și echipa sa au folosit câmpul magnetic al Pământului, potrivit Big Think. Rezultatele au fost publicate recent în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Dovezi din câmpul magnetic al Pământului ar susține evenimente din Biblie

La mii de kilometri sub crusta Pământului, există granița dintre partea solidă și nucleul lichid al planetei. Granița are o temperatură de 6.000 de grade Celsius, mai fierbinte decât suprafața Soarelui. Mișcarea din partea exterioară a nucleului creează câmpul magnetic al Pământului.

Experții susțin că dovezi din câmpul magnetic al Pământului susțin evenimente descrise în Biblie. Câmpul magnetic are un rol extrem de important pentru planetă. Printre altele, protejează și Pământul împotriva radiației.

Pentru că mișcarea din nucleul Pământului e haotică, și câmpul magnetic e dinamic. Acesta se și poate inversa. Uneori, schimbarea poate avea loc după zeci de mii de ani, alteori după milioane de ani. Potrivit Big Think, Polul Nord se mută cu aproximativ 45 de kilometri pe an.

Istoria acestor schimbări a rămas în pietre. Această metodă de analiză i-a ajutat și pe experți să cerceteze orașul Gath. Dacă pietrele din aceste zone ajung să fie destul de încinse, atunci se pot alinia pentru a demonstra intensitatea și direcția câmpului magnetic. O astfel de căldură poate fi generată în timpul unor conflicte armate, când are loc distrugere în masă. Experții au folosit dovezi din câmpul magnetic al Pământului pentru a verifica această teorie.

Potrivit Big Think, există mai multe dovezi arheologice legate de campaniile militare ale regelui Hazael, ce apare și în Biblie. El ar fi distrus numeroase orașe, inclusiv Gath. Experții susțin că incendiile din aceste distrugeri puteau atinge și o temperatură de 600 de grade Celsius. Vaknin și echipa sa au comparat dovezile arheologice cu informațiile despre schimbarea câmpului magnetic. În perioada domniei lui Hazael, câmpul magnetic fluctua mai rapid decât în ziua de azi.

Astfel, ei cred că dovezi din câmpul magnetic al Pământului ar susține evenimente din Biblie legate de distrugerea orașului Gath.

„Rezoluția de datare depinde de fluctuațiile rapide, așa că sunt norocos că lucrez cu această perioadă,” a declarat Vaknin.

Experții au analizat ruinele orașului Gath cu ajutorul unei tehnici inedite

Ruinele orașului Gath au permis experților să analizeze istoria zonei, cu ajutorul câmpului magnetic. Ei au comparat rezultatele cu alte evenimente, ce sunt datate precis.

In short, the scattered fragments of ruins held the information researchers needed to determine exactly when these cities were destroyed.

„Campaniile asirienilor din 701 î.e.n. Reprezintă exemplul meu preferat,” a declarat Vaknin. „Atunci când sursele istorice și datele arheologice se potrivesc (cele 100 de vârfuri de săgeată descoperite după distrugerea Lachish) – bingo! Avem o ancoră.”

„După aceea comparăm rezultatele magnetice de la aceste ancore cu cele din alte descoperiri, ale căror date nu sunt atât de cunoscute, dar pot fi stabilite, cu ajutorul altor metode,” a continuat Vaknin.

Află cum se aude câmpul magnetic al Pământului – experții au dezvăluit sunetul surprinzător.

Aceste dovezi din câmpul magnetic al Pământului ar susține evenimente din Biblie. Cu ajutorul ancorelor, Vaknin și echipa sa au creat o cronologie. Ei au analizat intensitatea și direcția din cărmăzile din 21 de straturi arheologice.

Astfel, ei au concluzionat că mai multe orașe au fost distruse în aceeași perioadă – Tel Rehov, Horvat Tevet, Tel Zayit și Gath. Experții sugerează că acestea au fost distruse de Hazael, menționat în Biblie.

Dinozaur sauropod imens, similar cu un dinozaur imens descoperit de experții care i-au studiat rămășițele fosilizate