Cei mai mulți angajați preferă să muncească de acasă, opțiune care a devenit disponibilă pentru un număr ridicat în timpul pandemiei. Potrivit unui sondaj Gallup recent, 9 din 10 oameni preferă să lucreze exclusiv de acasă sau să aibă un program hibrid.
De ce insistă companiile ca angajații să se întoarcă la birou, deși telemunca e mai eficientă. Adevăratele motive din spatele deciziei
Experții au dezvăluit de ce insistă companiile ca angajații să se întoarcă la birou, deși studiile demonstrează că telemunca e mai eficientă.
În schimb, angajatorii nu par să fie atât de convinși de telemuncă. Numeroase companii și-au chemat înapoi la birou angajații, scrie Fortune.
Mulți se întreabă de ce companiile aleg această opțiune. Fără navetă, angajații pot avea chiar 1-2 ore în plus la dispoziție, în fiecare zi, potrivit unui studiu realizat de Universitatea din Chicago. În plus, potrivit Gallup, angajații care muncesc la birou tind să obosească mai repede și să nu fie la fel de implicați.
De ce insistă companiile ca angajații să se întoarcă la birou, deși telemunca e mai eficientă
Există mai multe motive pentru care firmele ar insista ca angajații să revină la birou, potrivit experților. Acestea pot varia de la companie la companie, dar, în mare, stau la baza deciziei în mai multe domenii.
Studii au demonstrat că telemunca poate fi mai eficientă și duce la o calitate mai ridicată a muncii. Așa că, în acest context, decizia angajatorilor pare surprinzătoare.
Iată de ce insistă companiile ca angajații să se întoarcă la birou, deși telemunca e mai eficientă:
Concedieri
Dacă o companie se pregătește pentru concedieri sau demisii, atunci forțarea personalului înapoi la birou poate fi o strategie eficientă. Companiile care au probleme cu demisiile și concedierile tind să cheme mai des la birou angajații.
În loc să dea afară angajații, unii angajatori preferă să îi cheme pe toți la birou. Astfel, angajații ajung să fie cei care aleg să își dea demisia în loc să revină la birou.
În ultimii ani, mai multe companii mari au cerut angajaților să revină la birou înainte de valuri de concedieri. Pe 28 aprilie, CEO-ul Lyft, David Rished, a dezvăluit că angajații trebuie să lucreze de la birou de cel puțin 3 ori pe săptămână. Anunțul a venit la scurt timp înainte ca Lyft să anunțe că 13% din personal va fi concediat.
Află și de ce programul de muncă ar putea deveni de la ora 6 la ora 14.
În februarie, o situație similară a avut loc și în cadrul Amazon. După ce le-a cerut angajaților să se întoarcă, Amazon a dat afară 18.000 de angajați.
Cea mai cunoscută situație de acest gen a avut loc la Twitter (numit acum X). Anul trecut, toți angajații au fost rugați să se întoarcă la birou începând cu 10 noiembrie. După aceea, aproape jumătate din personal a fost dat afară.
Colaborare
Există și un alt motiv pentru care companiile vor ca angajații să se întoarcă la birou, susțin experții. Potrivit unei analize realizate de Microsoft, munca de acasă din timpul pandemiei a dus la probleme de conexiune și colaborare în cadrul echipelor.
Unele forme de comunicare, precum email-urile, au devenit mai frecvente în timpul pandemiei. Dar se pare că angajaților le-a fost dificil să explice informații complexe în astfel de medii.
Colaborarea și conexiunea între angajați reprezintă o parte importantă a muncii în echipă și poate suferi în contextul telemuncii.
CEO-ul Amazon, Andy Jassy, a declarat: „Colaborarea și inventarea sunt mai simple și mai eficiente când suntem față în față.”
Lipsa de încredere
Unul dintre motivele pentru care companiile insistă ca angajații să se întoarcă la birou e că nu au încredere. Potrivit unui studiu din 2022, realizat de Microsoft, productivitatea angajaților a crescut în context de telemuncă.
Află și care sunt salariile angajaților Google.
Chiar și așa, 85% din directori susțin că le vine greu să creadă că angajații sunt la fel de eficienți când lucrează de acasă.
Potrivit mai multor studii, întrebările legate de ce fac angajații când nu sunt la birou e motivul principal pentru care companiile vor ca aceștia să se întoarcă la birou.